AKO ste mislili kako su diskovi preuzeli primat, prevarili ste se, najnoviji i tehnološki najnapredniji Volkswagen ima klasične bubanj kočnice.
Da se razumijemo, bubanj kočnice nisu loše. Naprotiv, mnogi ih cijene, a koncept izumljen 1900. godine zadržao se do danas na jeftinijim automobilima. Razmjerno jednostavan i učinkovit kočni mehanizam se još 1970-ih koristio na svim kotačima, sjećamo se primjerice Renaulta 4, a potom je ostao kod jeftinijih auta straga, poput Ford Fieste. Razlog je prije svega zbog jeftinije izvedbe, pouzdanosti i učinkovitosti mehanizma parkirne kočnice te dobrih kočnih značajki pri normalnim performansama.
S trenutnom startnom cijenom od 49.950 eura Volkswagen ID.4 zasigurno nije jeftin auto. Međutim, novinar Gary Gastelu je uočio kako ovaj auto na stražnjim kotačima doista ima bubanj kočnice, i to usprkos imidžu trenutno najnaprednijeg automobila u klasi.
Za utjehu recimo kako su sprijeda diskovi. Prva pretpostavka je kako je Volkswagen odlučio štedjeti, baš kao na novom Golfu za koji mnogi kažu da je izgubio ponešto rafiniranosti prethodnika. O ovome se raspisao i magazin The Drive, a oni su pretpostavili kako su bubnjevi izabrani jer su dovoljni za automobil koji može snažno kočiti motorima u fazi regenerativnog kočenja. Time bi se moglo dodatno uštedjeti, odnosno smanjiti cijena automobila. A to je kod električnih automobila najveća prepreka popularizaciji.
A onda su reagirali iz Volkswagena. Njihov glasnogovornik je objasnio kako diskovi pri ujednačenoj vožnji izazivaju povećanje otpora kotrljanja, a time i potrošnju energije. Bubnjevi su konstrukcijski tako izvedeni da njihove pakne ne utječu na otpor dok se ne koriste. Dodatno, bubnjevi su pouzdaniji u fazama kada kočnice imaju velike intervale nekorištenja, a to je čest slučaj kod električnih automobila.
Stoga, prema svemu rečenome ispada kako Volkswagen nije štedio već je optimizirao automobil do najmanjih detalja.