VJEČNA dilema pri kupovini automobila je izbor između kupovne novog i rabljenog automobila.
Prema studiji koju je proveo iSeeCars neke automobile se doista ne isplati kupiti nove. Podaci su prikupljeni za američko tržište, ali većinu lako možemo preslikati na uvjete u Europi. Tako prema ovoj studiji minimalno korišten rabljeni automobil košta prosječno 5.778 USD ili 12.7% manje u odnosu na cijenu novog automobila.
Najveći gubitnici
Ne i kad su pojedini modeli u pitanju. Apsolutni prvak gubitka na cijeni je veliki luksuzni Mercedes. Radi se o električnom EQS koji je u samo godinu dana izgubio čak 65.100 USD vrijednosti, odnosno nevjerojatnih 47%. U stopu ga prati Nissan Leaf s padom od 45.7%, odnosno razlikom od oko 15.800 USD.
Ako se pitate gdje je tu Alfa Romeo reći ćemo da se nalazi "tek“ na 4. mjestu, iza trećeplasiranog Jaguara F-Pace. U pitanju je Giulia, a nakon godinu dana gubi 33.4 % vrijednosti. U top 10 je ušao i Stelvio, ali ono što iznenađuje su plasmani drugih električnih modela.
Tako su u top 10 modela s najvećim padom vrijednosti ušli još Kia EV6 na 5., Hyundai Ioniq 5 na 6. i Volkswagen ID.4 na 6. mjestu, svi s padom trećine vrijednosti u godinu dana.
Oni su poput zlata
Vjerovali ili ne, na vrhu ljestvice po pitanju držanja cijene je Range Rover. Iako Land Roveri nominalno ne briljiraju ni po pouzdanosti, ni po inicijalnoj kvaliteti, luksuzni terenac odlično kotira. Vrijednost mu nakon godinu dana nije pala. Već je čak i blago porasla, i to za 2.8%.
Kia Rio je na drugom mjestu, a također ne bilježi pad cijene nakon godinu dana. Na treće mjesto stigao je Mercedes G-klase. Ovaj model je nakon godinu dana izgubio tek 2.3% vrijednosti. Izuzmemo li Fordov Maverick i Teslu u top 15 su ušli isključivo modeli iz Japana i Koreje.
Konkretno, govorimo o modelima Toyote, te po jednom modelu Honde (Civic), Kije (Sportage) i Nissana (Versa). Recimo kako je na 20. mjestu Honda Civic Hatchback s padom od tek 8.8 %.
Stvari su dakle jasne. Tražite li budući automobil, a favorizirate korejske i japanske marke, savjet bi bio da je pametnije kupiti novi model, a ne godinu dana stari primjerak. Svi ostali u pravilu mogu biti pametnija kupovina kao godišnjaci.