Automobilske zvijezde 2023. godine (1. dio)

Foto: Ford

VREMENA se možda mijenjaju, automobilska je industrija na prekretnici, ali to ne znači da nam u godini na izmaku nije dala pregršt razloga za zadovoljstvo. Predstavljeni su brojni iznimno zanimljivi modeli, i to u svim mogućim oblicima, tehnologijama ili filozofijama.

Tako smo dobili neke supersportaše za vječnost, neki su popularni modeli dobili svoje atraktivne nasljednike, mnoštvo je potpuno novih modela koji tek trebaju pronaći put do svojih kupaca. Jako je puno automobila predstavljeno u električnim verzijama, ali nisu nedostajali ni oni pogonjeni klasičnim motorima ili modernim hibridnim sustavima.

U dva ćemo vas članka podsjetiti na najzanimljivije modele koji su predstavljeni, odnosno komercijalizirani tijekom 2023. godine, a slijedi prvih šest.

Alfa Romeo 33 Stradale

Bit će proizvedena samo 33 primjerka ovog nevjerojatnog automobila, ali će usprkos tome biti dostupan u dvije verzije. Benzinska će imati trolitarski V6 twin-turbo motor sa 620 KS, koji će Stradale potjerati do maksimalnih 333 km/h te sprintati do stotke za manje od 3 sekunde. Slične će performanse imati i električna verzija, snažna 750 KS i s predviđenim dosegom od gotovo 400 km.

BMW serije 5

Osma generacija na scenu dolazi pola stoljeća nakon što je svjetlo dana ugledala prva serija 5. U međuvremenu se puno toga promijenilo, ali BMW-ova serija 5 je bila i ostala mjerilo sportske elegancije. Stigao je i5, a to je i najveća novost koju nosi G60/G61 generacija. Još bolja vijest je da karavanski Touring ostaje u igri. 

Tržišni debi označavaju dvije električne izvedbe: slabiji eDrive 40 s 340 KS i 400 Nm te motorom straga, kao i M60 sa 601 KS, 820 Nm i pogonom na sve kotače. Slabiji ima doseg od 582 km, snažniji 516 km. Kompatibilni su s punjačima snage do 205 kW. I jako brzi: slabiji je na 100 km/h za okruglih 6, a snažniji za samo 3.8 sekundi. Maksimalac je pak limitiran na 230 km/h.

Dacia Duster

Duster u dužinu mjeri 4343 mm, što znači da je zadržao kompaktne gabarite prethodnika. Sad je, pak, postavljen na napredniju CMF-B platformu, a to, između ostalog, donosi i više prostora. Primjerice, kapacitet prtljažnika povećan je za 6 posto, na 472 l.

Više nema odličnog 1.5 dCi dizelaša, ali je tu hibridni pogon. Dolazi iz Joggera, a čini ga 1.6 atmosferac s dva elektromotora i baterijom kapaciteta 1.2 kWh. Duster Hybrid 140 troši do 20 posto manje goriva na otvorenom i čak 40 posto u gradskoj vožnji. Procjenjuje se da će u gradu ovaj Duster do 80 posto vremena voziti na struju.

Najsvestranija je jedinica s 1.2 turbobenzincem (TCe 130), koji preuzima formu blagog hibrida s baterijom od 0.8 kWh. U Daciji kažu da je potrošnja niža 10 posto u odnosu na ekvivalentni benzinac, a nudit će se i u 4x4 izvedbi. 

Fiat 600

Iako ime to ne asocira, radi se o svojevrsnom nasljedniku kultnog Punta. Kao što je poznato, model će se nuditi u električnoj izvedbi s elektromotorom snage 156 KS i baterijama od 54 kWh. Nakon električne dolazi i povoljnija hibridna izvedba.

600 Hybrid pokreće 1.2 trocilindraš sa 100 KS u kombinaciji s 48 V tehnologijom te šest-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke u okviru kojeg je elektromotor snage 21 kW. 

Ford Bronco

Jedno od najslavnijih imena u Fordovoj povijesti donosi dvije karoserijske izvedbe. Uz standardnu dvovratnu dolazi i prvi put u povijesti produljena izvedba s četiri vrata. U Fordu kažu da pritom ne mare za modu, već je bitna funkcija.

Dva su motora predviđena u komercijalizaciji. Slabiji 2.3 EcoBoost daje 270 KS i 420 Nm, dok snažniji 2.7 V6 ide do 310 KS i 542 Nm. Sedam-stupanjski ručni mjenjač s redukcijom je standard kod slabijeg motora, dok snažniji ima 10-stupanjsku automatiku.

4x4 pogon se podrazumijeva, a kupci biraju između dvije izvedbe, pri čemu je druga osjetno kompleksnija i time sposobnija. Terrain Management sustav donosi sedam modova rada i prilagodbe svim terenima. Zove se G.O.A.T. ili Goes Over Any Terrain.

Mercedes E-klase

Radi se o jednom od najnaprednijih automobila današnjice, ali i vjerojatno zadnjoj E-klasi kakvu poznajemo. Nova je E-klasa već stigla u salone, a početna je cijena 73.445 eura. Mercedes je odlučio ponuditi klasiku dorađenu upravo punjivim hibridom.

Ponuda kreće E200 benzincem, a sljedeći je E220d (197 KS +23 KS, 440 Nm). Hibridni je izbor E300e plug-in hibrid (313 KS, 550 Nm) koji nudi i 100 km električnog dosega. Poput prethodnika, E-klasa će se nuditi i u karavanskoj formi, kao i All-terrain izdanje.

Postavljena je na MRA platformu, a uživo djeluje monolitno i doista veliko. Putnici stoga uživaju vrhunski komfor, a gepek guta 540 litara, odnosno 370 litara kod plug-in inačica.