Foto: McLaren
McLAREN je konačno objavio prve tehničke informacije o svom novom bolidu, kojeg će premijerno prikazati publici ženevskog salona.
Senna s ponosom nosi ime legendarnog vozača i, što je bitno, po svemu sudeći ga je dostojna. Iako nije u centru pažnje, krenut ćemo upravo s motorom. 4.0 twin-turbo V8 dragulj puca od snage, a maksimalne vrijednosti su lako pamtljive. U pitanju je 800 KS i 800 Nm.
Stvar je u zavojima i kočenju
Iako vraški ubrzava, ovdje to nije bitno. Prebacite u trkaći Race mod i aktivirat će trkaće postavke podvozja, auto će se spustiti 39 mm sprijeda i 30 mm straga, a ovjes skameniti. Nakon toga Senna će gutati zavoje bolje od bilo kojeg McLarena, pa i beskompromisnog P1. Isto vrijedi i u pogledu kočnica, a kasnije kočenje i veća brzina u zavojima znače samo jedno - brži krug. Vjerovali ili ne, za izradu kočionih diskova od kompozita potrebni su mjeseci, kažu u McLarenu.
A ako se pitate koliko mu doista treba do 100 km/h, odgovor je 2,8 sekundi. Na 200 km/h je za 6,8 sekundi, a ne posustaje do 340 km/h. Tek da se zna.
Izuzetna aerodinamika
Senna na vagi teži tek 1.198 kg, a u vožnji pri 250 km/h generira downforce od nevjerojatnih 800 kg, i to sve sa stražnjim krilom lakšim od 5 kg. Ne treba napominjati da je i u tom poglavlju bolji od P1. Pritom automobil sprijeda ima strujno oblikovane usisnike, dok će spojleri usmjeravati zrak na optimalan način. U takvom ozračju pomalo čudan dizajn vanjštine automobila je opravdan.
Ograničeni luksuz
Automobil je osmišljen s vagom na pameti, pa kraljevski luksuz tu ne treba očekivati. Osim alkantare i karbona sve drugo treba platiti, poput primjerice tek 7.32 kg teškog audio sustava iz Bowersa & Wilkinsa sa 7 zvučnika. Naplatit će vam ga oko 5.000 eura.
Kako se radi o automobilu kod kojeg bi svako oštećenje vanjštine bacilo auto izvan stroja na dulji period, a vlasnika itekako olakšalo, u McLarenu su ipak odlučili standardno ugraditi parkirne senzore i kameru za vožnju unatrag.
Pripazite u šopingu
Tu ne mislimo na kupovinu samog automobila jer se može proći bez doplata za oko 750.000 GBP. U Sennu nećete moći puno staviti. Predviđeno odlagalište daje prostor za dvije kacige, trkaće odijelo i obuću. I sve to ide iza sjedala.
Novi vijci
Nije šala, automobil je dobio potpuno nove vijke. Naravno, tu ne mislimo na mjere i tip navoja, već samo na materijal. Ono bitno je da je po vijku ušteda u masi 33 % u odnosu na vijke sa 720S, a s obzirom na brojnost to i nije zanemarivo.
Dodatno svaka vrata teže 9.88 kg, dvostruko manje u odnosu na 720S, a sjedalo od karbona ima tek 8 kg. No ipak, sve to dovoljno je za 1.198 kg. Fascinantno, ali ne i najbolje u povijesti McLarena. Stari dobri F1 je i dalje lakši.
Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz McLaren, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: McLaren.
Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.