FOTO Pet stvari koje morate znati o McLarenovom bolidu

 Foto: McLaren

McLAREN je konačno objavio prve tehničke informacije o svom novom bolidu, kojeg će premijerno prikazati publici ženevskog salona. 
 
Senna s ponosom nosi ime legendarnog vozača i, što je bitno, po svemu sudeći ga je dostojna. Iako nije u centru pažnje, krenut ćemo upravo s motorom. 4.0 twin-turbo V8 dragulj puca od snage, a maksimalne vrijednosti su lako pamtljive. U pitanju je 800 KS i 800 Nm. 
 
Stvar je u zavojima i kočenju
 
Iako vraški ubrzava, ovdje to nije bitno. Prebacite u trkaći Race mod i aktivirat će trkaće postavke podvozja, auto će se spustiti 39 mm sprijeda i 30 mm straga, a ovjes skameniti. Nakon toga Senna će gutati zavoje bolje od bilo kojeg McLarena, pa i beskompromisnog P1. Isto vrijedi i u pogledu kočnica, a kasnije kočenje i veća brzina u zavojima znače samo jedno - brži krug. Vjerovali ili ne, za izradu kočionih diskova od kompozita potrebni su mjeseci, kažu u McLarenu.
 
 
A ako se pitate koliko mu doista treba do 100 km/h, odgovor je 2,8 sekundi. Na 200 km/h je za 6,8 sekundi, a ne posustaje do 340 km/h. Tek da se zna. 
 
Izuzetna aerodinamika
 
Senna na vagi teži tek 1.198 kg, a u vožnji pri 250 km/h generira downforce od nevjerojatnih 800 kg, i to sve sa stražnjim krilom lakšim od 5 kg. Ne treba napominjati da je i u tom poglavlju bolji od P1. Pritom automobil sprijeda ima strujno oblikovane usisnike, dok će spojleri usmjeravati zrak na optimalan način. U takvom ozračju pomalo čudan dizajn vanjštine automobila je opravdan. 
 
 
Ograničeni luksuz
 
Automobil je osmišljen s vagom na pameti, pa kraljevski luksuz tu ne treba očekivati. Osim alkantare i karbona sve drugo treba platiti, poput primjerice tek 7.32 kg teškog audio sustava iz Bowersa & Wilkinsa sa 7 zvučnika. Naplatit će vam ga oko 5.000 eura.
 
Kako se radi o automobilu kod kojeg bi svako oštećenje vanjštine bacilo auto izvan stroja na dulji period, a vlasnika itekako olakšalo, u McLarenu su ipak odlučili standardno ugraditi parkirne senzore i kameru za vožnju unatrag.
 
 
Pripazite u šopingu
 
Tu ne mislimo na kupovinu samog automobila jer se može proći bez doplata za oko 750.000 GBP. U Sennu nećete moći puno staviti. Predviđeno odlagalište daje prostor za dvije kacige, trkaće odijelo i obuću. I sve to ide iza sjedala. 
 
Novi vijci
 
Nije šala, automobil je dobio potpuno nove vijke. Naravno, tu ne mislimo na mjere i tip navoja, već samo na materijal. Ono bitno je da je po vijku ušteda u masi 33 % u odnosu na vijke sa 720S, a s obzirom na brojnost to i nije zanemarivo. 
 
Dodatno svaka vrata teže 9.88 kg, dvostruko manje u odnosu na 720S, a sjedalo od karbona ima tek 8 kg. No ipak, sve to dovoljno je za 1.198 kg. Fascinantno, ali ne i najbolje u povijesti McLarena. Stari dobri F1 je i dalje lakši.
 
 
 
Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz McLaren, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: McLaren

Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.