Prije 20 godina predstavljen je 911 GT3: Trkaći auto s dozvolom za cestu

Foto: Porsche

PUNIH 20 godina ova izvedba 911-ice oduševljava zaljubljenike u brzinu, vozačke puriste koji se ne libe osnovne zakone fizike staviti pod upitnik.

Bilo je to u proljeće 1999. godine u Ženevi, kada su posjetitelji tamošnjeg auto salona prvi put ugledali 911 GT3, automobil kojim je počela nova era u automobilizmu. Nastao kao itekako željeno čedo na kojem su zajednički radili dvostruki svjetski prvak u reliju Walter Röhrl, inženjer za utrke Roland Kussmaul i Porsche specijalisti za motosport iz Weissacha, ovaj je auto na cestu doveo trkaći bolid za vozačke puriste. Da, jedinstvena kombinacija snage atmosferskog motora, ručnog mjenjača i stražnjeg pogona je nešto što nikada neće zastarjeti.

Model se dokazao i na stazi, a pobjeđivao je i na 24-satnim utrkama izdržljivosti, i to više godina i na više kontinenata istovremeno. Bio je i temelj 911 GT3 Cup natjecanja te osnova za GT3 R i RSR izdanja. Nastao kao nasljednik RS 2.7, ovaj je Porsche pokretao vodom hlađen šestocilindrični bokser motor s 360 KS i s Röhrlom za volanom odvezao je krug Nürburgringa za manje od osam minuta. I taj prvi je imao 100 km/h za manje od 5 sekundi, a vozio je preko 300 km/h.

Porsche je svake tri do četiri godine prezentirao novi GT3. 2003. se snaga motora uz korištenje VarioCam bestupanjskog podešavanja koljenastog vratila popela na 381 KS, a stigle su i PCCB keramičke kočnice. Tri godine kasnije i GT3 odlazi na 415 KS, a dobiva i PASM sustav nadzora podvozja. Od 2009. godine volumen motora raste na 3,8 litara, a snaga na 435 KS.

2013. godine Porsche slavi 50 godina 911-ice i u Ženevi predstavlja novi GT3. Potpuno novi model pokreće 3,8-litreni atmosferac, sada s 475 KS, ali i s PDK mjenjačem. Pojačanje je i u vidu aktivne stražnje osovine, a vrijeme kruga na Nürburgringu pada na 7:25 minuta.

Posljednja edicija modela lansirana je 2017.g. Ima 4.0 motor, okruglih 500 KS i Touring paket s podesivim stražnjim krilom. I da, vratio se ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa kao opcija.

I tu ćemo stati. Vrijeme je za video. Ugasite svjetlo i uživajte.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.