Punjenje automobila na kućnoj utičnici donosi velike gubitke, evo i zašto

Foto: Volkswagen

IAKO se savjetuje punjenje električnih automobila i putem kućne utičnice, gubici su ogromni. 

Prema najnovijim testovima, koje je proveo njemački ADAC, gubi se i do 24 posto električne energije. Sve rečeno, doduše u manjoj mjeri, vrijedi i za kućne zidne punjače, tzv. wall box, a razlog je isti: pri transformaciji izmjenične u istosmjernu struju dolazi do značajnih gubitaka. 

Njemački autoklub proveo je test na četiri najpopularnija električna modela. To su maleni Renault Zoe i Fiat 500e te veći Volkswagen ID.3 i Tesla Model 3. Pri punjenju na kućnu utičnicu (snaga 2.3 kW) gubici su iznosili od 12.7 do čak 24 posto zabilježenih kod francuskog predstavnika. 

Gubici su znatno manji pri punjenju putem zidnog punjača snage 11 kW koji koristi trofaznu struju. Kod svih modela gubici su pali na ispod 10 posto. U ADAC-u pritom upozoravaju na gubitke u 12-voltnom sustavu koji je aktivan tijekom punjenja, a troši puno više pri punjenju na kućnu utičnicu. Samo pri punjenju kontrolni sustavi troše do 300 W. Dodatni gubici su i u samom kabelu kojim se puni.  

U ADAC-u ističu kako se isplati uložiti u wall box. Naime, na primjeru Renaulta, ugradnjom jačeg zidnog punjača vlasnik će godišnje uštedjeti oko 120 eura na računu za struju.