RADOST S VISINA Testirali smo Alfu Stelvio, moćnu talijansku ljepoticu

 Foto: M.N.

UŽITAK je gledati i voziti najprestižniju Alfu na tržištu, prelijepi Stelvio s moćnim dizelskim pogonom i opremom iz snova.
 
Prelijepi crossover u 210 KS snažnom izdanju s Q4 pogonom i najbogatijom razinom opreme ne ostavlja puno prostora kritikama. Da stvar bude osobnija, ovo je drugi (prvi je bio Evoque) i vjerojatno zadnji crossover/SUV za kojeg će autor ovog teksta reći da izgleda dobro, skladno, pa čak i lijepo. 
 
Međutim, u cijeloj priči Stelvio se itekako distancira. Prvi je to "podignuti" model stvoren da nudi onaj pravi vozački osjećaj u vožnji. U ovom autu ne morate voziti "po jajima" kada ulazite u zavoj, a pritom sve vidite i imate mjesta za cijelu obitelj. I još k tome, privlačite poglede. A to mogu samo rijetki među kojima je definitivno Alfa Romeo. I vjerujte, ljepota ovdje nije jedina odlika. 
 
 
Lijepa s dušom
 
Za razliku od konkurencije u Alfi su odlučili poslužiti se jednostavnijim receptom, ali koji uz tradicionalna talijanska umijeća daje odlično i lako probavljivo jelo. Talijani su Stelvio stvorili kao svojevrstan karavan iz ponude Giulije i onda ga minimalno podigli. 
 
Pritom su obilato koristili stilsko bogatstvo izvornika, ali i tehniku, pa je epilog optimalan. Stelvio je ubitačan za rivale i neodoljiv za sve poklonike marke, posebno u izvedbi koju smo testirali. 
 
Poput osnovne izvedbe Stelvio pokreće 2.2-litreni turbo dizelaš. Ali dok je početak ponude na 150 KS, sredina na 180, ovaj kao vrh dizelske ponude daje 210 KS. Pridodamo li tomu Q4 pogon na sve kotače i činjenicu kako je Stelvio bar stotinjak kilograma lakši od rivala, jasno je da je stvorena osnova za aktivnu vožnju, baš kao kod Giulije.
 
 
A usporedimo li Stelvio s Giulijom činjenica je da je vozačka pozicija točno 19 cm viša. I tu "negativne razlike" staju. Konkretno, Stelvio je 5 cm dulji od Giulije i 2 cm širi, dok je visina veća 24 cm. One pozitivne strane su pak bolji pregled ceste, u neku ruku bolja ergonomija i dakako veća ponuda prostora. Isto vrijedi za prtljažnik s 525 litara zapremine i električnim poklopcem, no sve to je manje važno (vozaču).
 
Poglavlje vanjskog dizajna ne treba niti započinjati. Dovoljno je reći da je efekt postignut, a Stelvio oku izuzetno ugodan model. Posebno u bolje opremljenim izvedbama kada se zna nametnuti atraktivnom bojom, 19-inčnim naplatcima i atraktivnim detaljima. 
 
 
Iznutra ista priča, neki zamjeraju mjestimice prejeftinu izvedbu, no činjenica je da ništa ne klapa, a dojam solidnosti se ne može osporiti. Ploča s instrumentima je klasično uređena i pregledna, dok na središnjem grebenu postavljen 6,5" zaslon infotainmenta definitivno djeluje premalo. U vrijeme kad su poželjni istaknuti "tabletići", tih par inča manjka se itekako osjeti. Više no nedostatak prijevoda na hrvatski, pa i kompleksnost "operativnog" sustava. 
 
I u kabini vesele detalji, pa pažljivo dizajnirana ručica mjenjača odlično sjeda u ruku, a jedini bolji oslonac za dlanove je kolo upravljača. Visoke ocjene zaslužuju i sportska sjedala, duboko profilirana i električno upravljana, s lumbalnim podešavanjem i mogućnosti regulacije duljine oslonca sjedenja. 
 
 
Stelvio je u vožnji fascinantan. Osim što je glavni minus SUV koncepcije (visina težišta) vješto anuliran, najviše veseli izravnost upravljača. Želite li još više, tu je "d" (dynamic) izbor na Alfinom dna selektoru, a onda je Stelvio nezaustavljiv. Osjećaj je kao da je dobio malo djeteline za doručak, a pritom izgubio bar 10 % mase. Agilnost je izvanserijska, a osjećaj neponovljiv za jedan model ovog segmenta. 
 
Ovo nećemo često reći, ali ovom modelu Q4 pogon nije nasušno potreban. Istina, on će do 60 % momenta poslati na prednje kotače, ali to je potrebno tek kada se izgubi kontakt s podlogom, najčešće van asfalta.Tu smo dužni reći i kako 2.2 dizelaš u svojem najjačem izdanju daje 210 KS pri 3.750 o/min, te 470 Nm od 1.750 o/min, a usuglašen je s osam-stupanjskom automatikom.
 
Papir kaže da Stelvio na 100 km/h stiže za 6,6 sekundi i postiže 215 km/h. Međutim, ono što veseli je potrošnja goriva, koja na otvorenoj cesti ne prelazi 7 litara, a naš test s nogom ukočenom na gasu smo okončali prosjekom od 7,6 l/100 km. 
 
 
A sad kreću problemi. Alfa Romeo Stelvio kreće cijenom od 322.953 kn za osnovnu izvedbu od 150 dizelskih konja. Testni primjerak kao najskuplja izvedba u ponudi kreće na 417.085 kn u kombinaciji Super Plus paketa opreme u koji ulazi sve što se danas traži, od sigurnosnih sustava do 19-inčnih naplataka, navigacije i sl. No, nakon uvijek poželjnih opcija kao što su Harmon Kardon ozvučenje ili stakleni panoramski krov cijena lako prijeđe granicu i od 450.000 kn. Pet godina jamstva ili 120.000 km uključeno je u cijenu.
 
Serijska oprema Super Plus:
 
BiXenon prednja svjetla s funkcijom AFS • aut. dvozonska klima • pomoć pri spuštanju niz nizbrdicu • aut. kočenje u nuždi • navigacija • audiouređaj s 8 zvučnika • bluetooth + USB • el. otvaranje poklopca prtljažnika • senzori za parkiranje sprijeda i straga + kamera za vožnju unatrag • maglenke • 19" aluminijski naplatci Sport Classico • Pomoć pri detektiranju mrtvog kuta • Sustav za automatsko naglo kočenje (AEB) • Upozorenje pri napuštanju voznog traka • Zračni jastuci bočni - stražnji • Senzor kiše • Senzor svjetla • Detalji interijera od aluminija
 
 
 
Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz Alfa Romeo, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: Alfa Romeo

Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.