Foto: Renault
RENAULT Clio RS je poput svog većeg brata tijekom generacija stekao kultni status među obožavateljima Renaulta, ali i svima koji vole koncept moćnog sportaša u krajnje kompaktnom pakiranju.
Renault Sport obilježava 40. rođendan, a taj su veliki jubilej odlučili obilježiti doista posebnim automobilom. I dok je većina očekivala blago dotjeranu RS izvedbu Clia francuski proizvođač je u Monako doveo pravu zvijer – Clio RS 16 snažan 275 KS.
Iako se radi o konceptu ovo je automobil kojim Renault jasno pokazuje svoje velike aspiracije u segmentu. Uostalom, Renault se vraća u Formulu 1 kao samostalni konstruktor, pa sasvim sigurno neće sve stati na ovom projektu.
A radi se o doista posebnom automobilu koji je motor preuzeo od najmoćnijeg Meganea, izvedbe R.S. 275 Trophy-R.
Za manje od pet mjeseci stručnjaci Renault Sporta uspjeli su implementirati dvolitreni turbomotor s 275 KS i 360 Nm okretnog momenta u broj manji automobil pritm mu osiguravši vanserijske vozne osobine na stazi i izvan nje..
Automobil je 60 mm širi od izvornog modela, a postavljen je na 19-inčne naplatke. No, prave stvari su skrivene ispod lima, pa tako ovaj bolid dobiva posebno pripremljenu šasiju i ovjes spremne da na stazi ostvare velike rezultate. Amortizeri su posuđeni od Meganea, kao i kočnice s diskovima promjera 350 mm. Pojedine komponente posuđene se čak i od Kangooa, a kao dobar izvor poslužio je i veliki Espace.
Prednja poluosovina projektirana je nanovo i izrađena je od aluminija, a stražnji dio ovjesa stigao je od relijaške izvedbe R3T. Pazilo se i na mase, pa je ugrađena Li-Ion baterija. Specijalno prilagođen ispušni sustav razvio je Akrapovič s posebnom pažnjom na zvučnu kulisu.
Dosad su izrađena tek dva primjerka, od kojih je jedan (crni) služio isključivo za testiranje na stazi.
Sudeći po konačnom rezultatu Renault je vrlo blizu cilja da predstavio dostojnog nasljednika Clia V6, i to po sasvim korektnoj cijeni. Naime, ovaj bi model doista mogao stići u prodaju, i to po cijeni ne višoj od 45.000 EUR.
Ono što su vidjeli sretnici na predstavljanju modela 27. svibnja na Velikoj nagradi Monaka nudi optimizam, ali i zadaje brigu rivalima koji nemaju odgovor.