Ovo su najatraktivniji sportski motocikli za 2024.

SALON motocikala u Milanu pokazao je kako u svijetu sportskih i supersportskih motocikala nema krize. Bez obzira na rast popularnosti drugih segmenata, posebice crossover modela, najveće svjetske marke kao da su se natjecale koja će predstaviti više noviteta iz game sportskih motocikala. Istini za volju, većina su soft sportaši, koji imaju snagu oko 100 konja, ali takvi motocikli ionako drže lavovski dio prodaje u tom segmentu. Predstavljamo najatraktivnije sportske motocikle iz Milana.
 

Ducati Panigale V4 SP2 30˚Anniversario916

Ducati 916 po mnogima je najljepši motocikl svih vremena, a kako bi obilježio 30 godina od njegova lansiranja na tržište, Ducati je pripremio posebnu izvedenicu modela Panigale. I to ne običnog, nego ionako specijalne verzije SP2. Panigale V4 SP2 30˚ Anniversario 916 bojama želi podsjetiti na motocikl kojim je Carl Fogarty osvojio Superbike prvenstvo 1999. godine. Njegov V4 agregat od 1103 ccm razvija čak 215.5 KS pri 13.000 o/min, a masa je vozila 173 kg. Uz prigodne grafike, pokoji poseban logo i pločicu s rednim brojem proizvedenog primjerka, tu je izuzetno puno dijelova od karbona, STM-EVO SBK suha spojka, Brembo kočnice, Öhlins poluaktivni ovjes... Loša vijest za zainteresirane: 500 je dostupnih primjeraka već rasprodano. 

Suzuki GSX-8R

Suzuki je predstavio GSX-8R, svoj već četvrti model pokretan potpuno novim rednim dvocilindrašem od 776 ccm, koji je debitirao prije samo godinu dana. Može se pretpostaviti kako bi sportski model mogao biti i udobniji od prethodno prezentirane “naked” verzije, oznake GSX-8S, jer bi pristojnu zaštitu od vjetra trebale pružiti lijepo oblikovane plastične oplate i relativno visoki vizir.

Od “naked” verzije su uzeta i prednja LED svjetla, a nije mijenjan ni redni dvocilindrični agregat. On razvija 83 KS pri 8500 o/min, maksimalna brzina je 215 km/h, a deklarirana potrošnja 4.2 l/100 km. Ovjes je upside-down vilica promjera 41 mm, hod, a podešavati se može predopterećenje stražnjeg monoamortizera.

Amortizaciju potpisuje japanski specijalist Showa, a kočnice su proizvod Nissinna, s prednjim diskovima promjera 310 mm. U seriji su oprema TFT instrumenti, kontrola proklizavanja, obostrani quickshifter, tri mape razvijanja snage te “launch control”.

 

Honda CBR 600 RR

Iako se činilo kako su nekad superpopularni sportaši klase 600 otišli u zaborav, jer cijenom se nisu previše razlikovali od ipak znatno bržih modela s jednolitrenim motorima, zapuhali su neki novi vjetrovi. Najprije je Kawasaki vratio u ponudu Ninju ZX-6R, a Honda je odgovorila povratkom CBR-ke RR, i to nakon gotovo šest godina.

Inženjeri Honde izvukli su iz 600 ccm čak 121 KS, zadovoljavajući pritom normu Euro5, a tu je i puno drugih finish detalja. Mjenjač sada ima na tri razine podesivi “quickshifter”, a impozantna je količina elektronike: od “ride-by-wire” komande gasa do napredne kontrole proklizavanja te “pametnog” ABS-a.

Sa svim tekućinama CBR 600 RR ima manje od 200 kg, što se postiglo redukcijom mase svih metalnih dijelova. Konačno, motocikl je dobio i TFT instrumente i aerodinamičke dodatke za stabilnost u zavojima i mirnije ubrzanje.

Honda CBR 1000 RR-R FIREBLADE (SP)

Honda je predstavila i obnovljeni Fireblade s bitno dorađenim pogonskim agregatom od 999 ccm. Povećana je kompresija, dorađen je usis, promijenjene su bregaste osovine, a nove su i lakše klipnjače od titana. Od istog je materijala i ispušni sustav slovenskog specijalista Akrapoviča.

Sve to donosi motoru 218 KS, dok je najviši okretni moment sada na 500 okretaja niže.  Dorađen je i rad svih brojnih elektronskih pomagala, a Fireblade u SP verziji postaje prvi motocikl s trećom generacijom Öhlins poluaktivnog ovjesa. Novost su i Brembo Stylema R kočiona kliješta.

Kawasaki Ninja 500

 

Ovaj ćemo model izdvojiti prije svega jer se, budući da ima agregat snage 35 kW, može voziti i s A2 kategorijom. Također, mali je Ninja i dimenzijama idealan za one manjeg stasa, odnosno djevojke. Dvocilindraš je nosivi dio rešetkastog čeličnog okvira, koji dimenzijama odgovara 250-ici, pa tako osovinski razmak iznosi samo 1375 mm.

Ninja 500 od prethodnika s oznakom 400 vizualno se najviše razlikuje po novim i još šiljatijim prednjim LED svjetlima, izvedenima po uzoru na ona s Ninje ZX-6R. Ciklistika nije mijenjana, pa tako model ima klasičnu prednju vilicu promjera 41 mm i monoamortizer.

Naprijed su i dalje klasična Nissin kočiona kliješta, s diskom promjera 310 mm, ali je zato novi glavni kočioni cilindar. Novi su i instrumenti, koji su sad i povezivi s mobitelom, a ovisno o verziji, ili su LCD ili TFT.

CFMoto 800NK

Kineski CFMoto vrlo se aktivno reklamira kroz svjetsko Moto3 prvenstvo, pa su stoga svoj najsnažniji sportski model predstavili na posebnoj GP izvedbi. Uz grafike u stilu Moto3 motocikla, ova verzija ima i poklopac prednjeg diska, Öhlins stražnji amortizer, SC Project ispušni sustav i još brojne manje detalje.

Standardni agregat, proizvod KTM-a, ima 100 KS pri 9000 o/min. Inače, na EICMA sajmu Kinezi su najavili budući trocilindrični agregat od 675 ccm, koji će težiti 55 kg te imati najveću snagu veću od 100 KS.