UVOĐENJEM sankcija većina proizvođača automobila povukla se s ruskog tržišta. Među njima su najveću cijenu platili oni koji su imali proizvodne pogone na ruskom teritoriju. Prepustili su ih ruskoj državi uz simboličnu naknadu, a tek dio njih je uspio dogovoriti pravo prvootkupa nakon normalizacije odnosa.
Posebno veliku cijenu platio je Renault, koji je prije izbijanja rata u Ukrajini držao gotovo 30 posto ruskog tržišta novih automobila, a kontrolirao je oko 68% vlasništva u AvtoVAZ-u. Pod pritiskom nametnutih sankcija Zapada Renault se odrekao svojih pogona i prodao tvornice državnom institutu NAMI za simboličan jedan rubalj ili jedan cent uz pravo prvootkupa u roku od šest godina.
Odluči li se Renault vratiti na rusko tržište, moći će otkupiti pogon, piše Business Insider. Međutim sada je cijena oko 112.5 milijardi ruskih rubalja ili oko 1.3 milijarde dolara, poručuje Maksim Sokolov, izvršni direktor AvtoVAZ-a. Visoku cijenu Sokolov opravdava ogromnim ulaganjem države u tvornicu. Govoreći za rusku novinsku agenciju TASS, Sokolov je rekao da je približno 27.5 milijardi rubalja (311 milijuna dolara) uloženo 2023. godine, a gotovo 40 milijardi rubalja (453 milijuna dolara) uloženo je prošle godine. Daljnjih 45 milijardi rubalja (510 milijuna dolara) bit će uloženo ove godine.
Sokolov kaže da je Renault ulagao otprilike 20-22 milijarde rubalja (226-249 milijuna dolara) u AvtoVAZ godišnje prije nego što je otišao. On vjeruje da je jedino ispravno da francuski brend nadoknadi NAMI-ju trošak ako se vrati u Rusiju: "Ulaganja premašuju prosječne godišnje količine ulaganja u vrijeme kada je Renault bio dioničar ranih 2020-ih godina", rekao je. "Dakle, jasno je da će se ta ulaganja morati nekako nadoknaditi nakon povratka."
Renault zasad nije dao nikakve naznake da se želi vratiti na rusko tržište. U razgovoru s Business Insiderom, tvrtka je rekla da ne "predviđa nikakve kratkoročne promjene" vezane za povratak na rusko tlo.