Vrijeme je da se SAD ponovno zaljubi u manje automobile, smatra izvršni direktor Forda. U opsežnom intervjuu na Aspen Ideas festivalu Jim Farley je rekao da se automobilska industrija mora usredotočiti na manje električne automobile i gospodarska vozila.
Farley kaže da su Amerikanci "zaljubljeni u ova čudovišna vozila", ali je rekao da se moraju "ponovo zaljubiti" u male automobile.
"Moramo se ponovno zaljubiti u manja vozila. To je iznimno važno za naše društvo i za usvajanje električnih vozila", rekao je Farley. "Jednostavno smo zaljubljeni u ova čudovišna vozila, i ja ih također volim, ali oni imaju velik problem s težinom."
"Radimo na malom i jeftinijem električnom automobilu"
Prosječna težina novog vozila prodanog u SAD-u prošle godine bila je 2000 kg, što je 450 kg više nego 1980.
Ford očekuje da će uskoro predstaviti potpuno električno vozilo od 30.000 dolara, čime bi probio cjenovnu granicu koja je električna vozila učinila nedostižnim luksuzom za sve osim za najbogatije kupce.
Farley je prošli tjedan rekao da će Fordovo novo električno vozilo biti konkurent kineskom BYD-u, kojem Bidenova administracija želi drastično povećati carine. Također bi bio konkurent novom Teslinom električnom automobilu koji se očekuje sljedeće godine.
Farley je rekao da će se Ford usredotočiti na novo vozilo, ali ne na veliki električni SUV. Velika vozila, koja koriste motore s unutarnjim izgaranjem, tradicionalno su glavni izvor profita američkih proizvođača automobila, a pogotovo u slučaju Forda.
"Morate napraviti radikalnu promjenu da biste došli do profitabilnog EV-a. Prva stvar koju moramo učiniti jest sav naš kapital usmjeriti prema manjim, pristupačnijim električnim vozilima", rekao je Farley.
"Izgubit ćemo globalno tržište"
"Ova ogromna, enormna električna vozila nikada neće zaraditi novac: baterija je 50.000 dolara, čak i s niskim sadržajem nikla. Takvi automobili nikada neće biti pristupačni", rekao je.
Farley je rekao da je ključno za Ford, koji je izgubio 132.000 dolara na svakom prodanom električnom vozilu u prva tri mjeseca ove godine, da proizvodi profitabilna električna vozila u sljedećih pet godina.
"Ako ne možemo zaraditi na električnim vozilima, imamo konkurente koji imaju najveće tržište na svijetu, koji već dominiraju globalno, već postavljaju svoj lanac opskrbe diljem svijeta", rekao je Farley.
"A ako ne napravimo profitabilna električna vozila u sljedećih pet godina, kakva je budućnost? Ograničit ćemo se samo na Sjevernu Ameriku", zaključio je izvršni direktor Forda.