KAD je Ford odlučio ukinuti neke od povijesnih modela u Americi, mnogi su ostali začuđeni, a onda je isti recept primijenjen i u Europi.
A kad je Europa u pitanju, dosad smo saznali kako Fiesta i Mondeo idu u mirovinu i neće dobiti nasljednika. Ništa bolje ne piše se ni Focusu, koji će biti umirovljen iduće godine. A ako se pitate zašto to Ford radi, vrlo jasno je odgovorio prvi čovjek kompanije Jim Farley.
On je za britanski CAR Magazine izjavio kako su umirovljene modele "voljeli brojni korisnici". Istovremeno je izjavio kako nema smisla ulagati u modele kao što su Fiesta, Focus i Mondeo, za razliku pak od komercijalnih vozila. I da, direktnih nasljednika neće biti.
Zato se oslanjaju na modele koji proizlaze iz suradnje s Volkswagenom. U pitanju su SUV modeli na MEB platformi, već poznati Explorer i novi Capri. Ti modeli su tehnološki srodni Volkswagenu ID.4 i ID.5. U igri ostaje i Puma koja će dobiti potpuno električnu izvedbu.
Što se tiče "kultnih" modela koje je spomenuo Farley, mislio je na Bronco, Mustang i Raptor. On je toliko samouvjeren da misli kako se "može boriti protiv Porschea s Mustangom". Da bi se to ostvarilo, povećat će se i ulaganja, a nedavno otkriveni Mustang GTD je najbolji primjer o čemu Farley govori.
Ova poslovna politika zasad nije polučila rezultate, bar one pozitivne. Naime, udio prodaje Forda u Europi pao je za 16.9 posto i osigurao tržišni udio od tek 3.3 posto. Podsjetimo, tri najprodavanija europska modela i dalje nisu SUV-ovi, što u prijevodu znači kako je Ford značajan dio tržišnog kolača svjesno prepustio konkurenciji. Hoće li mu se to dugoročno isplatiti, pokazat će naredni mjeseci.