Stiže norma Euro 7, ali i ograničenja za električna vozila

Foto: Kristina Štedul/Pixsell

EUROPSKA komisija predložila je novu uredbu Euro 7, a s njom prvi put i ograničenja koja se tiču i električnih vozila. 

Nova Euro 7 zamijenit će normu Euro 6, koja je imala odvojene kriterije za emisije motora iz automobila i kombija te za kamione i autobuse. Sada se uvodi jedinstven način definiranja emisija za sva motorna vozila te ista ograničenja emisija bez obzira na tip pogona.  

Drastično smanjenje dopuštenih emisija

Svi automobili i kombiji koji će dolaziti na tržište EU od 2035. godine trebat će imati nultu emisiju ugljikova dioksida, ali očekuje se da će više od 20 posto automobila i kombija te više od polovice teških vozila 2050. i dalje ispuštati emisije iz ispušnih cijevi.

Kad su u pitanju emisije dušikovih oksida, one će se smanjiti za 35 posto za osobna i kombi vozila u odnosu na Euro 6, odnosno za čak 56 posto za autobuse i kamione u odnosu na njihov Euro 6 standard. Također, čestice iz ispušnih cijevi smanjit će se za 13% iz automobila i kombija te 39% iz autobusa i kamiona.

 

Euro 7 Factsheet by Index.hr on Scribd

Problem zagađenja iz guma i kočnica

Prijedlog ove uredbe, osim emisija iz ispušnih cijevi, obuhvaća dodatna ograničenja za emisije čestica iz kočnica i mikroplastike iz guma i ona će se primjenjivati na sva vozila, uključujući i električna.

“Mi smo prvi u svijetu koji reguliraju emisije iz guma i kočnica”, izjavio je povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton. Komisija prognozira da će se emisije iz kočnica do 2035. godine smanjiti za 27 posto. Zajedno s trošenjem guma, ovo je trenutno jedan od većih izvora zagađenja na automobilima, a uvođenjem električnih pogona bit će i najveći. Do sada je ovaj izvor onečišćenja bio u potpunosti nereguliran.  

Negativne reakcije

Autoindustrija će na uvođenje ovih normi definitivno reagirati. Iz Forda su se već oglasili nezadovoljnim tonom, vjerojatno zbog emisija štetnih plinova.

Među prvima je reagirao Ford, odnosno čelnik europskog ogranka Martin Sander koji je jasno izrazio nezadovoljstvo. 

Međunarodna asocijacija proizvođača automobila (ACEA) rekla je da je Euro 7 korist za okoliš "vrlo ograničena" u usporedbi s povećanim troškovima za vozila, naglašava Automotive News. Njemački VDA pak naglašava kako će biti teško implementirati propozicije Euro 7 norme do 2025. godine u automobile te do 2027. godine u teške kamione.