Stvara se megasavezništvo triju automobilskih divova?

Foto: EPA

Stellantis, proizvođač Peugeota, Citroena, Fiata i Opela, ostao je u ponedjeljak bez 14 posto vrijednosti na milanskoj i pariškoj burzi, Volkswagen je izgubio nešto više od 2 posto, a BMW i Mercedes oko 3 posto. 

U Europi je i u prvih šest mjeseci ove godine prodano 15 posto manje automobila nego lani, a ni globalno europskim proizvođačima ne cvjetaju ruže, piše HAK Revija.

Stellantis se bori s razočaravajućom prodajom automobila, posebice u SAD-u, gdje Fiati, Alfe i Chrysleri skupljaju prašinu u salonima. U Italiji Stellantis dramatično gubi. U rujnu je u zemlji prodano 11 posto manje automobila nego u istom mjesecu lani, a Stellantis je zabilježio prodajni minus veći od 30 posto. 

Konglomerat brendova izgubio je više od 40 milijardi eura vrijednosti u šest mjeseci. Tvrtka je već najavila da će zaustaviti proizvodnju novog električnog Fiata 500 u Torinu barem do studenog, a ponovno se pojavljuju i glasine o mogućem partnerstvu ili čak spajanju s francuskim proizvođačem Renaultom. 

Ranije ove godine već se uvelike špekuliralo o dalekosežnoj suradnji dviju kompanija, ali u Parizu i Torinu glasine su uvijek bile službeno demantirane.

Suradnja ipak na pomolu?

Istekom ugovora izvršnog direktora Stellantisa Carlosa Tavaresa 2026. godine tvrtka traži nasljednika, a najviše se spominje ime Luce de Mea. 

I nije slučajno da je aktualni direktor Renaulta i predsjednik ACEA-e, europskog udruženja proizvođača automobila. Meo inzistira na suradnji europskih proizvođača automobila kako bi se smanjili troškovi, nosili s kineskom konkurencijom i ispunili europski zahtjevi za emisiju štetnih plinova. 

Zalagao bi se za svojevrsni model Airbusa za automobilsku industriju. Spajanje Stellantisa i Renaulta moglo bi biti prvi korak u paneuropskoj suradnji. 

Na sajmu automobila u Parizu planiran je sastanak između Carlosa Tavaresa (Stellantis), Luce de Mea i izvršnog direktora BMW-a Olivera Zipsea. Prema talijanskim poslovnim novinama Il Sole 24, moguće megasavezništvo triju kompanija predmet je razgovora.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.