POSLJEDNJA u nizu predsjedničkih limuzina lansirana je prije dvije godine, a sve poznato govori kako se doslovno radi o cestovnom tenku.
Predsjedničke limuzine su u zemljama koje imaju vlastitu autoindustriju izlog vlastite autoindustrije, dok u onim siromašnijim služe tek kao odraz moći nad potlačenim narodom. Ne treba biti suviše upućen pa da se zaključi gdje spadaju Amerika, Njemačka, Francuska, pa i Rusija, a gdje Hrvatska njoj slične države.
Američke predsjedničke limuzine zasigurno nisu najljepše na svijetu, ali su svakako izuzetno napredne. Ali i zanimljive s obzirom na to koliko vrijedan "teret" prevoze. Zahvaljujući Vanarami donosimo pregled predsjedničkih limuzina zajedno s njihovim cijenama.
Prvi auto u skladu s predsjedničkom ulogom je bio Lincoln. Od 1939. godine ga je koristio Franklin Delano Roosevelt. Modifikacije su bile bezazlene sve do ulaska SAD-a u Drugi svjetski rat kada je automobil dobio oklop, neprobojne gume, deblje staklo, pa i spremnike za ručno oružje.
Automobil je dobio preko tri tone oklopa, a s time su stigle i snažnije kočnice. Nakon rata je opet modificiran.
Predsjednik Harry Truman se i dalje vozio u oklopljenom Lincolnu. Imao je na raspolaganju i kabriolet, a ostat će upamćen kao zadnji predsjednički auto pokretan V12 motorom. U pitanju je bio 5.8-litreni atmosferac s tek malo više od 150 KS.
Uvijek elegantni Continental je nažalost upamćen po kabrioletu u kojem je poginuo Kennedy. U njemu je napadnut i Ford, a 1981. godine i Reagan.
1983. godine dolazi prvi Cadillac u predsjedničku ergelu. Oklopljeni primjerak koristio je samo predsjednik Reagan, a imao je povišen krov.
Predsjednik Bush je imao čast voziti se u zadnjem Lincolnu izrađenom za tu ulogu. Bio je oklopljen i imao drastično modificiran pogon.
Prvi tehnološki napredan predsjednički auto koristio je Bill Clinton. Potpuno oklopljen s moćnim v8 motorom mogao je juriti preko 200 km/h, a bio je opremljen komunikacijskom opremom.
Ovaj Cadillac je bio sve samo ne DeVille. Ovo je prvi predsjednički unikat, postavljen na osnovu američkog SUV-a s teškim oklopom, sigurnosnom opremom, termovizijom i dobavom zraka. Bio je najnapredniji auto u to vrijeme.
Nakon "pada Blizanaca" Bush je dobio još opakiju limuzinu. Oklop je bio debeo 12,5 cm, prozori se nisu mogli otvarati, a navodno je najbrža limuzina u povijesti s maksimumom od 240 km/h.
Koristio ga je predsjednik Obama. Navodno nije mogao voziti brže od 96 km/h, ali je nudio besprijekornu zaštitu. Prvi je u kojem su bile i zalihe krvi za potrebu infuzije u slučaju napada na predsjednika.
Prvi i jedini autobus u ulozi zapovjednog centra. Oklopljen je, a ugrađena oprema omogućava da se iz njega upravlja zemljom.
The Beast je unaprijeđeni model iz 2009. godine. Siguran poput bunkera ima sve što bi predsjedniku moglo zatrebati tijekom korištenja limuzine.
Uzevši inflaciju u obzir napravljena je i ljestvica cijena limuzina. Evo kako stoje stvari i koja limuzina je bila i ostala najskuplja.