POSLJEDNJA u nizu predsjedničkih limuzina lansirana je prije dvije godine, a sve poznato govori kako se doslovno radi o cestovnom tenku.
Predsjedničke limuzine su u zemljama koje imaju vlastitu autoindustriju izlog vlastite autoindustrije, dok u onim siromašnijim služe tek kao odraz moći nad potlačenim narodom. Ne treba biti suviše upućen pa da se zaključi gdje spadaju Amerika, Njemačka, Francuska, pa i Rusija, a gdje Hrvatska njoj slične države.
Američke predsjedničke limuzine zasigurno nisu najljepše na svijetu, ali su svakako izuzetno napredne. Ali i zanimljive s obzirom na to koliko vrijedan "teret" prevoze. Zahvaljujući Vanarami donosimo pregled predsjedničkih limuzina zajedno s njihovim cijenama.
1939 Lincoln K Sunshine Special
Prvi auto u skladu s predsjedničkom ulogom je bio Lincoln. Od 1939. godine ga je koristio Franklin Delano Roosevelt. Modifikacije su bile bezazlene sve do ulaska SAD-a u Drugi svjetski rat kada je automobil dobio oklop, neprobojne gume, deblje staklo, pa i spremnike za ručno oružje.
1942 Lincoln Custom
Automobil je dobio preko tri tone oklopa, a s time su stigle i snažnije kočnice. Nakon rata je opet modificiran.
1950 Lincoln Cosmopolitan
Predsjednik Harry Truman se i dalje vozio u oklopljenom Lincolnu. Imao je na raspolaganju i kabriolet, a ostat će upamćen kao zadnji predsjednički auto pokretan V12 motorom. U pitanju je bio 5.8-litreni atmosferac s tek malo više od 150 KS.
1961 - 1972 Lincoln Continental
Uvijek elegantni Continental je nažalost upamćen po kabrioletu u kojem je poginuo Kennedy. U njemu je napadnut i Ford, a 1981. godine i Reagan.
1983 Cadillac Fleetwood
1983. godine dolazi prvi Cadillac u predsjedničku ergelu. Oklopljeni primjerak koristio je samo predsjednik Reagan, a imao je povišen krov.
1989 Lincoln Town Car
Predsjednik Bush je imao čast voziti se u zadnjem Lincolnu izrađenom za tu ulogu. Bio je oklopljen i imao drastično modificiran pogon.
1993 Cadillac Fleetwood
Prvi tehnološki napredan predsjednički auto koristio je Bill Clinton. Potpuno oklopljen s moćnim v8 motorom mogao je juriti preko 200 km/h, a bio je opremljen komunikacijskom opremom.
2001 Cadillac DeVille
Ovaj Cadillac je bio sve samo ne DeVille. Ovo je prvi predsjednički unikat, postavljen na osnovu američkog SUV-a s teškim oklopom, sigurnosnom opremom, termovizijom i dobavom zraka. Bio je najnapredniji auto u to vrijeme.
2005 Cadillac DTS
Nakon "pada Blizanaca" Bush je dobio još opakiju limuzinu. Oklop je bio debeo 12,5 cm, prozori se nisu mogli otvarati, a navodno je najbrža limuzina u povijesti s maksimumom od 240 km/h.
2009 Cadillac "One"
Koristio ga je predsjednik Obama. Navodno nije mogao voziti brže od 96 km/h, ali je nudio besprijekornu zaštitu. Prvi je u kojem su bile i zalihe krvi za potrebu infuzije u slučaju napada na predsjednika.
2011 Ground Force One
Prvi i jedini autobus u ulozi zapovjednog centra. Oklopljen je, a ugrađena oprema omogućava da se iz njega upravlja zemljom.
2018 Cadillac "The Beast"
The Beast je unaprijeđeni model iz 2009. godine. Siguran poput bunkera ima sve što bi predsjedniku moglo zatrebati tijekom korištenja limuzine.
>> Cadillacova blindirana "zvijer" spremna za Trumpa
A najskuplja limuzina je...
Uzevši inflaciju u obzir napravljena je i ljestvica cijena limuzina. Evo kako stoje stvari i koja limuzina je bila i ostala najskuplja.