Renault Avantime bio je jedan od najambicioznijih i najneobičnijih automobila koje je francuska autoindustrija ikada proizvela. Njegov futuristički dizajn, smjela filozofija i tehnička rješenja trebali su otvoriti novu eru luksuznih vozila. No, umjesto toga, Avantime je postao jedna od najvećih komercijalnih pogrešaka Renaulta - automobil koji su mnogi hvalili zbog inovativnosti, ali koji gotovo nitko nije želio kupiti.
Početkom devedesetih godina, Renault je bio u usponu, a njihova podružnica Matra, specijalizirana za inovativna vozila, imala je iza sebe uspjeh s Renaultom Espace, prvim pravim europskim monovolumenom. Matra je u suradnji s Renaultom odlučila napraviti nešto radikalno - automobil koji će kombinirati prostranost monovolumena s ekskluzivnošću luksuznog coupea.
Koncept Avantimea predstavljen je na salonu automobila u Ženevi 1999. godine, a proizvodna verzija ugledala je svjetlo dana 2001. godine. Ime Avantime nastalo je od francuskih riječi "avant" (prije) i "time" (vrijeme), simbolizirajući njegovu viziju budućnosti.
Renault Avantime bio je potpuno jedinstven - coupe s dvama ogromnim vratima bez središnjeg B stupa, s prostranom unutrašnjošću inspiriranom luksuznim monovolumenima i staklenim krovom, koji je stvarao dojam panoramske vožnje.
Najznačajniji dizajnerski elementi:
Unatoč hrabrom dizajnu, mnogi potencijalni kupci nisu znali što bi mislili o Avantimeu. Bio je previše luksuzan da bi bio običan obiteljski monovolumen, ali previše čudan da bi ga tradicionalni ljubitelji coupea prihvatili.
Avantime je koristio 3.0-litreni V6 motor s 210 KS, koji je dolazio u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim ili 5-stupanjskim automatskim mjenjačem. Kasnije su bile dostupne i slabije verzije s 2.0-litrenim turbobenzinskim motorom (163 KS) te 2.2-litrenim dizelom (150 KS).
Međutim, velika masa automobila (gotovo 1.7 tona) i visoko težište narušavali su vozne osobine. Iako je bio udoban, nije bio sportski, što je dodatno zbunjivalo kupce - coupe bi trebao biti dinamičan i brz, ali Avantime je bio više nalik na luksuzni kruzer na kotačima.
Iako su Renault i Matra imali velika očekivanja, prodaja je bila katastrofalna. Glavni uzroci neuspjeha uključivali su:
Renault je planirao da se Avantime proizvodi u Matrinoj tvornici u Romorantinu, gdje se do tada sklapao Espace. Međutim, slaba prodaja Avantimea i odluka Renaulta da novi Espace proizvodi u vlastitim pogonima značila je da Matra ostaje bez posla. Matra je već 2003. godine ugasila svoju proizvodnju automobila, što je ujedno značilo i kraj Avantimea.
U samo dvije godine, Renault je proizveo 8557 primjeraka Avantimea, što je bilo daleko ispod planiranih brojki. Renault je 2003. godine prekinuo proizvodnju i povukao model s tržišta.