Testirali smo najatraktivniji Renault, Megane Conquest u formi hibrida

IAKO nije najskuplji, ovo je definitivno Renault koji privlači najviše pogleda, a ponudom stupa u centar tržišnih trendova.

Naravno, postoje modeli kao što su Alpine 110 ili Megane RS, ali trenutna ponuda u Renaultovom izlogu na prvo mjesto po atraktivnosti izbacuje upravo ovu formu s naglašeno sportskim finišom RS Line.

Dizajn koji osvaja

Forma SUV coupea premijerno je prikazana u premium segmentu još kroz BMW X6. Pokazala se dobitnom, pa se s vremenom ponuda spuštala stepenicama sve do niže srednje klase. Stigao je Audi Q3 Sportback, a potom i dostupniji modeli kao što su Citroen C4 i Volkswagen Taigo. 

Renault je tu bio spreman, pa je još 2019. godine izbacio Arkanu na rusko tržište. Bio je to atraktivni SUV coupe na pomalo zastarjeloj osnovi koji se pokazao tržišno privlačnim. Nešto kasnije moderniziran je CMF-B platformom i poslan na europska tržišta. Ime je u Europi zadržano, dok su za zemlje bivše Jugoslavije procijenili da je ovakvo ime suviše opterećeno prošlošću te su mu dodijelili novo, daleko neutralnije – Arkana je postala Megane Conquest. 

Iako na osnovi koju koristi Captur, ovaj je model rastegnut na čak 457 cm, čime je stigao na razinu ipak višeg Kadjara. Coupeovska silueta djeluje vrlo atraktivno, ali straga položena krovna linija nastavlja se petim vratima i zasigurno uzima danak u ponudi prostora u predjelu glava putnika na stražnjim sjedalima. 

I doista, osim što će viši putnici trebati pripaziti pri ulasku u kabinu, obloga krova mogla bi im pokvariti frizuru. Vratimo li se korak nazad, rezimirat ćemo kako je Renault ponudio atraktivnu formu, posebno kad je začinjena RS Line paketom i atraktivnim metalik bojama. Igra je to zbog koje bi neki pomislili kako se radi o plemenitom sportašu. 

Interijer bez iznenađenja

Priču o kabini već smo načeli jednim potencijalnim nedostatkom za sve više od 180 cm, no daleko od toga da je u ovom automobilu skučen prostor. Komfora ne nedostaje sprijeda ni straga, pa je sve kako se i očekuje od Renaulta – prostrano i udobno. Prednja armatura s digitalnim kokpitom preslika je viđenog na ostalim modelima segmenta (Captur), a u istom smjeru ide i izgled prednjih sjedala. 

Ergonomiji doprinosi mogućnost podešavanja sjedala u svim smjerovima, kao i uzdužno pomičan oslonac za ruke. Pretinaca je dovoljno, a dobro će doći i dodaci poput bežičnog punjača i stražnjih USB priključaka. Konačno, iza velikih petih vrata na raspolaganju je 480 litara prtljažnog prostora podijeljenog na dvije razine. Ovdje vrijedi pohvaliti R.S. line paket koji crvenim prošivima, alkantarom i sportskim detaljima čini auto i oku ugodnijim. 

Multimediju s Easy Link sustavom ne treba posebno predstavljati. Sve je čitko i pregledno, a rezolucija 9.3-inčnog zaslona iznad prosjeka klase. Ipak, pokudit ćemo detalje poput potenciometra glasnoće koji ne prepoznaje funkciju klizača. 

Hibridna priča

U Conquestu glavnu riječ ima hibridni pogon koji smo već imali prilike iskušati. Čini ga kombinacija 1.6 atmosferskog benzinca i dva elektromotora. Benzinac daje 91 KS u maksimumu, a struja kroz dva elektromotora još 49 i 20 KS. Naravno, ovdje nije dovoljno samo sumirati spomenute pokretače.

Tako snažniji elektromotor služi za startanje i vožnju unatrag, dok slabiji pokreće benzinca i omogućava glatko prebacivanje između pogona usuglašavanjem okretaja s mjenjačem. Ono bitno je da pogon nosi oznaku E-Tech 145 i sve što trebate znati je da se ponaša kao da ima zdrave 143 KS. 

Pritom silovito kreće, lako drži visoku brzinu, a tek pretjerivanjem u stiskanju pedale gasa zavrti se nakratko u prazno. U naglim ubrzanjima osjeti se i termin šaltanja brzina. Stoga je naš savjet voziti smirenije s lakšom nogom, kako i priliči hibridima. Spomenimo i da je baterija kapaciteta 1.2 kWh, ali ni to nije toliko bitno za korištenje jer se radi o samopunjivom hibridu. 

Renault je na hibridnom sklopu predvidio 15 načina rada pogona, a svakom je cilj minimizirati potrošnju goriva. Primjera radi, u Renaultu kažu da će u gradskoj vožnji čak 80% vremena raditi na električni pogon, što omogućuje uštedu goriva do 40% u usporedbi s klasičnim termičkim motorom. To u prijevodu znači da će gradom ovaj Renault militi uz 5 l/100 km, dok će najviše piti u punom gasu autocestom, i do 7 l/100 km. Na kraju testa s dosta izvangradske vožnje ostvarili smo vrlo zadovoljavajući prosjek od 5.9 l/100 km. 

Ne treba ni napominjati kako je oprema, posebno kad su u pitanju sustavi asistencije, potpuna. Kamere čuvaju lim pri parkiranju, a u krstarenju cestom od velike je pomoći adaptivni tempomat s održavanjem razmaka. Pridodamo li tome automatski rad brisača i prebacivanje dugog svjetla, radnje vozača svedene su na najmanju moguću mjeru.

Kao i u slučaju hibridnog Clija, ubrzanje do 100 km/h traje neznatno više od 10 sekundi, dok je maksimalac malo preko 170 km/h. Sasvim u skladu s potrebama prosječne obitelji jer je ovo u konačnici automobil koji onime što nudi sasvim sigurno ulazi u spektar obiteljskih automobila namijenjenih svima koji sportske aspiracije mogu zadovoljiti kroz estetiku. 

A Conquest tako opremljen uz poneku doplatu stoji 261.078 kuna. Ovdje recimo kako slabiji paketi opreme znače i osjetno nižu cijenu, Intens je na 217.900, a Zen na 205.900 kn. 

SERIJSKA OPREMA

Narančasta metalik boja • 18" naplatci s crvenim umetcima • automatski mjenjač s 4 stupnja • keyless sustav • automatski klima uređaj • aktivni tempomat, kontrola mrtvog kuta i vozne trake + kočenje u slučaju nužde • samozatamnjujući unutarnji retrovizor • prilagodljiva LED svjetla + automatsko uključivanje duga/kratka • ambijentalna rasvjeta • digitalni kokpit (10") + središnji multimedijalni zaslon (9,3") s navigacijom • grijanje i električno podešavanje prednjih sjedala • parking senzori sprijeda, straga i bočno + kamera 360° • alkantara presvlake • el. parkirna kočnica + pomoć pri startu na usponu • senzor za brisače i svjetla...

DOPLATE

BOSE audiosustav (4500 kn) • Paket look - crni krov, RS line detalji u boji karoserije (2000 kn) • sustav za pomoć u vožnji i prometnoj gužvi na autocesti (2300 kn)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.