Testirali smo najmanju limuzinu iz Mercedesa, A klasu Sedan

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

A KLASA je bila i ostala ulazak u svijet Mercedesa, a nude se tri opcije. Mi smo ovaj put birali razumom i izabrali limuzinsku izvedbu.

I doista, za razliku od klasičnog kompakta, ovo bi izdanje moralo uz zadržavanje dinamične forme nuditi više prostora, dok bismo strastveniji CLA ovaj put zbog više cijene ostavili po strani kao izbor za neke koji se ni u najmanjem Mercedesu ne odriču visoke mode.

Klasa za sebe

A pojam ''najmanji Mercedes'' uzmite s rezervom jer se Sedan izdanje razvuklo na 4,55 metara duljine pa bez kompleksa staje uz klasične limuzine niže srednje klase od prije desetak godina. Štoviše, izuzmete li klinasti prednji kraj, neki bi konzervativno klesan ostatak automobila lako mogli prekrstiti u C klasu. A to zvuči jako dobro, baš onako kako u Mercedesu žele. A klasa ne mora biti CLA da izgleda dinamično i u neku ruku profinjeno.

 

No zajedljivi kakvi jesmo, ipak bismo poželjeli malo originalniji stražnji kraj, nešto zbog čega ćete s veće udaljenosti jasno prepoznati proizvod trokrake zvijezde. Baš kao što je to sprijeda, gdje dinamici pridonose sportski odbojnici, zašiljena svjetla i prema straga pomaknut rub poklopca motora. Impresivna je i bočna linija s razmakom između osovina od čak 273 cm pa ne treba čuditi prvoklasna aerodinamika, najbolja u komercijalnom svijetu automobila. Podsjetimo, koeficijent otpora zraka je svega 0,22, a sve je začinio i AMG paket u sklopu kojeg su atraktivni naplatci.

Da, već izvana A klasa jasno pokazuje da je premium i da je Mercedes, a to i danas ima veliku težinu.  

Interijer bez kompleksa

Za razliku od CLA, ovdje vrata imaju okvire, a pristup vozilu je relativno lagan. Naravno, sjedi se nisko u kožom presvučenim sportskim sjedalima atraktivnog dvobojnog finiša. Vozačko je sjedalo električno podesivo s memorijom za tri vozača, a suvozač će ipak morati malo upogoniti mišiće. Središnji greben je očišćen, a dominantno mjesto prepušteno je aktivnoj podlozi za upravljanje infotainmentom. Tu su i tipke za podešavanje stila vožnje, brzi pristup menijima te voluminozni pretinci za odlaganje stvari.

A ispred vozača - rapsodija. Iza sportski oblikovanog mesnatog upravljača koji nećete htjeti pustiti ni nakon nekoliko stati vožnje, nalazi se digitalni kokpit. Čine ga dvije cjeline, vozačka i centralna, a mogućnosti podešavanja su gotovo beskonačne. Mi ćemo za početak pohvaliti vidljivost i rezoluciju, a potom i izbor boja.

Konkretno, tri su cjeline u ekranu ispred vozača, a svaka ima nekoliko načina prikaza. Dodatno, tu je i brzi pristup dodatnim postavkama, prikaz pojedinih dijelova preko cijelog ekrana (primjerice navigacija) te opcija sportskog prikaza instrumenata. A za upravljanje je dovoljna jedna na dodir osjetljiva tipka na upravljaču. Ista takva tipka na desnoj strani je vezana za infotainment i središnji zaslon, a omogućit će vam nebrojene prikaze i podešavanja, uključujući ambijentalnu rasvjetu, prikaz rada motora, ali i detalje poput intenziteta kojim vozač pritišće gas ili kočnicu. A ovdje ćemo pohvaliti sve, hrvatski prijevod, brzinu rada i dostupnost funkcija. I da, u Mercedesu ne improviziraju pa klimatizacija i dalje ima svoje kontrole. I pod rukom praćene ''klikom'' odišu luksuzom.

Ako ćemo o prostranosti straga, moramo reći da je nešto skučenije. Čuda nisu moguća, a problema će imati svi viši od 185 cm, dok će trećem putniku zasigurno smetati i središnji tunel. I ono bitno u usporedbi s klasičnom A klasom, ovdje prtljažnik guta 420 litara, a nosači poklopca su maskirani i dimenzije otvora zadovoljavajuće.

Auto koji vidi, ali i čuje

Ako neki auto vidi i čuje, onda je to A klasa. Tehnologija je posuđena od Mercedesove S klase, a u prijevodu to znači da auto zahvaljujući kamerama i radaru, skenira okolinu do 500 metara u daljinu, što u praksi znači da će na tempomatu držati odstojanje, ali će također istovremeno držati kurs vozila u okviru trake, paziti na mrtvi kut i itekako pomoći pri parkiranju. Na središnjem zaslonu možete pratiti auto pri parkiranju iz svakog kuta, a možete narediti i autu da traži parkirno mjesto i sam se uparkira.

A kad smo kod naredbi, ne možemo ne spomenuti MBUX sustav. Dobro poznata fraza ''Hej Mercedes'' uvodi vas u razgovor pa tako govorno možete paliti svjetla, mijenjati radiostanice, navigirati ili jednostavno otvoriti sjenilo staklenog krova. Jedini uvjet je komunikacija na engleskom ili nekom od podržanih jezika.

I to, naravno, nije sve jer imate i Mercedes Me aplikaciju za mobitel, a putem nje osim stanja i lokacije automobila, možete telefonom otključati auto, vidjeti koliko goriva imate i kako su izgledala zadnja putovanja.

Dizelaš kao prava mjera

Vratimo li se malo na prethodni sustav, znajte da će bilo kakve nepromišljene poteze Mercedes pokušati ispraviti. Najčešće će to biti rezanje zavoja i traka, a to će Mercedes pokušati spriječiti usporavanjem i trzajem upravljača. Zna biti neugodno, vjerujte, ali je uvijek revan i može spriječiti prometnu nesreću.

Međutim, ono čime će vas A klasa iznenaditi je motor i performanse koje nudi. Da, ugradnja 1.5-dizelaša mnogima se činila kao mana. ''Pa kako mogu Dacia i Mercedes imati isti motor?'' pitali su nas mnogi, a onda smo ih provozali. I posebno zabavno bilo je uvjeriti se da je ovo čudo, ovdje ovaj dizelaš funkcionira savršeno.

Nominalno ne daje puno, tek 116 KS i 260 Nm, ali u kombinaciji Mercedesove upravljačke elektronike i 7G-DCT mjenjača doista čini čuda. Naime, pazite sad ovo, ova motorna kombinacija zadovoljit će gotovo sve potencijalne kupce. Auto nije bučan, odziv je odličan, a A klasa je suverena u gradu i na cesti. Primjerice, gradom ćete ugodno krstariti s manje od 6 litara, a autocestom pri 2.400 o/min probijati zakonom dopuštene limite, i to s 10% uračunate rezerve.

U konačnici, putno računalo je reklo da otvorenom cestom bez problema krstarimo uz 4,5 l/100 km, možemo i ispod 4 l/100 km, a prosjek testa je u konačnici rekao odličnih 5,6 l/100 km, ni litru više od deklariranog prosjeka. A kako se radi o vrlo zabavnom autu, vjerujte, nismo ga previše štedjeli. I da, ovako motoriziranoj klasi treba do 100 km/h malo preko 10 sekundi, a vozi preko 200 km/h. A to su zlatni podaci koji potvrđuju da nijedan vozač prosječnih aspiracija ne treba više.

A cijena?

Mercedesova A klasa Sedan starta cijenom od 207.970 kuna, što je u potpunosti očekivano. Poželite li pokazni primjerak poput testnog u koji je ugrađeno sve, uključujući AMG line paket, platit ćete ga 378.342 kn. Zvuči zastrašujuće na prvu, posebno za nekoga tko još nije ušao u svijet Mercedesa i osobno se uvjerio u visoke kriterije u Stuttgartu.