POPUT manje Qashqaija i X-Trail je u novom izdanju prigrlio hibridnu tehnologiju, a pritom se iskazao kao jedan od najudobnijih putnika na duge staze - obiteljski SUV kojeg treba uzeti u obzir.
X-Trail je uz Toyotin RAV4 jedan od najpopularnijih SUV-ova na svjetskom tržištu, dok je u Hrvatskoj cijelo vrijeme ostao pomalo zapostavljen. Nepravedno, jer se iza tada nenametljivog dizajna krio vrlo upotrebljiv i nadasve komforan SUV. Sada u novom izdanju najveći Nissan na našem tržištu ide korak dalje.
Možda i dva, jer uz daleko atraktivniji izgled i luksuzniji interijer prigrlit će najnaprednije tehnologije te se predstaviti ne samo kao veći brat Qashqaija, već i kao jedan od najsposobnijih obiteljskih SUV-ova.
Krenimo redom. Doista, X-Trail se u prednjoj polovici uvelike oslanja na spomenuti Qashqai.
U svom četvrtom izdanju X-Trail je ujedno i najatraktivniji te će usprkos brojnim rivalima znati izboriti svoje mjesto. Osim sportski agresivno krojene prednjice, dojmljiv je i s boka gdje silueta otkriva atraktivnu liniju potenciranu velikim aluminijskim kotačima, sjajnom kromiranom lajsnom te dvobojnom kombinacijom s crnom dekoracijom i integriranim krovnim spojlerom.
Stražnji kraj ne otkriva puno, tek svjetlima naglašava izbačena ramena, a dvobojni odbojnik osigurava opet dozu robusnosti. Kad se sve zbroji dolazimo do impresivnih mjera, 4680 mm duljine, 1840 mm širine i 1725 mm visine, ali i jednog od estetski bolje pogođenih SUV-ova globalnog karaktera.
U kabini vaš čeka moderno krojen interijer s digitalnim kokpitom i 12.3-inčnim središnjim zaslonom. Preglednost i kvaliteta materijala su odlični, a ono što svakako zaslužuje pohvalu su udobnost prednjih sjedala i ergonomija. Sjedi se vrlo udobno, prostora je napretek, a opremom i sustavima asistencije X-Trail ulazi u sam vrh ponude.
Komforno je i straga, a tu ćemo spomenuti kako je moguće prilagođavati interijer uzdužno podesivom stražnjom klupom i reguliranjem kuta naslona. Pristup drugom redu sjedala sada je još jednostavniji zahvaljujući stražnjim vratima koja se otvaraju pod kutom od gotovo 90 stupnjeva. Prtljažnik standardno guta odličnih 575 litara.
Novi X-Trail isprobali smo u najatraktivnijem izdanju. E-Power smo već spoznali na manjem Qashqaiju, a radi se o hibridu koji koristi benzinski motor isključivo za generatorski rad, odnosno za punjenje baterija. Dakle, ovdje nema mehaničke veze između motora s unutrašnjim izgaranjem i pogonske osovine te nije moguće punjenje baterije iz vanjskog izvora - nije plug-in hibrid.
Testni primjerak je bio u e-4orce izdanju, što znači da ima obje pogonske osovine, odnosno dva elektromotora. Prednji je snage 150, a stražnji 100 kW te je to ujedno najveća novost. 1.5-benzinac sa 116 kW i 250 Nm za generatorski rad te malena baterija poznati su s manjeg Nissana. Dodatak stražnjeg elektromotora povećava ukupne performanse pogonskog sustava na 214 KS i 525 Nm, što se plaća dodatnih oko 3000 eura u odnosu na prednjepogonašku inačicu s 204 KS i 330 Nm.
Ako se pitate kako sve ovo funkcionira bit ćemo kratki - odlično. Usprkos povećim gabaritima i masi koja prelazi 1.8 tona ovako motorizirani X-Trail je u vožnji agilan, pa čak i poletan. Ako ne silite vozit ćete uglavnom u tišini uz uzorna startna ubrzanja. Baterija kapaciteta 1.73 kWh se brzo prazni, ali i brzo puni, a jedino bitno u praksi je da poriva ne nedostaje. Uz to, izmjena faza se događa bez trzaja u tišini.
Dakle, korisnik uvijek vozi na struju, ali jedina briga je da prati potrošnju benzina. Ako se pitate koliko u praksi troši, valja dati neke ekstremne vrijednosti. Tako će X-Trail u gradskoj vožnji trošiti i manje od 6.5 l/100 km, a na otvorenoj cesti pri brzinama koje se još mogu zakonski tolerirati potrošnja će se popeti i do 9 l/100 km.
Potonja brojka dolazi kao posljedica revnijeg rada benzinca na višim okretajima, a koja je uvjetovanja većim potrebama za energijom kao što je vožnja autocestom visokim brzinama ili primjerice konstantna vožnja na uzbrdici. Kad se sve analizira, deklarirani prosjek od 6.5 l/100 km i nije toliko nedostižan.
U praksi se vožnja odvija nečujno te nimalo ne zamara ni vozača ni putnike. Takvo je i podvozje s vrlo ugodnim izlaznim karakteristikama koje naglasak stavljaju na udobnost. Usprkos velikoj masi X-Trail ima vrlo uravnoteženu voznu dinamiku, a vjerojatno kao odlično balansiranog pogona s optimiziranom raspodjelom okretnog momenta.
Upravljački sustav možda nije najprecizniji, pa u konačnici ostavlja dojam vožnje američkog krstaša, i to isključivo u pozitivnom smislu. Službeni podaci kažu kako X-trail postiže 100 km/h za 7 sekundi i vozi sve do 180 km/h.
Od brojnih sustava asistencije valja spomenuti novi ProPilot koji automatski regulira brzinu vozila, koči i ponovno pokreće vozilo. Prati mrtvi kut pri prestrojavanju, kao i uvjete na cesti te preporučuje korekciju putne brzine.
Polako dolazimo i do cijene. Ponuda starta iznosom od 34.516 eura koliko stoji ulazni model s Visia paketom opreme i benzincem u formi blagog hibrida. E-Power ponuda kreće od 38.843 eura, a pridodamo li svemu e-Force pogon start je na 45.166 eura, ali od bogatije razine Acenta. Konačno, testna izvedba predstavlja top izdanje Tekna+, a to ujedno znači i cijenu od 54.823 eura.
Da bude jasnije ovaj paket opreme uključuje sve, pa i Nappa kožu, 20-inčne naplatke te Bose premium audiosustav. Jedino što ovdje treba doplatiti je produljeno jamstvo na 5 ili 8 godina za 790 eura te vanjsku boju koja u metaliku stoji 600 eura, a dvobojna 1060 eura. Ukratko, ovo je trenutno najbolji Nissan u ponudi i jedna od najboljih opcija u potrazi za komfornim obiteljskim SUV-om.
Cjenik Nissan X Trail by Index.hr on Scribd