Foto: M.N.
KAO što mu samo ime govori, Renegade je svojevrsni odmetnik koji je tek dijelom spreman pristati na kompromise, kompaktni SUV izuzetnog karaktera i poštene cijene.
Renegade je najmanji model u ponudi Jeepa. Predstavljen je 2014. godine kao svojevrsni nasljednik ne baš uspješnih Compassa i Patriota, i što je bitno, za razliku od većine rivala ima globalni karakter. Fiat se očito pokazao kao gazda široke ruke ponudivši Jeepu svu dostupnu tehnologiju, pritom ne sputavajući bogato Jeepovo nasljeđe. Odlične polazne točke, jer tu je već bio ionako karizmatični Fiat 500X koji je podario solidnu osnovu, a onda je trebalo na nju upakirati prepoznatljiv Jeepov stil i učiniti ga privlačnim tržištu.
I doista, Renegade je odlično pogođen u estetskom smislu. I slabiji poznavatelj autoindustrije će sa 100 metara na prvu pogoditi kako se radi o Jeepu, a potom će pun strahopoštovanja reći kako je to najslađi mali tenk kojeg su vidjeli. Usprkos izuzetno kompaktnim mjerama (dugačak je tek 4.255 mm), Renegade kutijastim izgledom, izbačenim blatobranima i nadasve maskom odaje dojam da se radi o vrlo solidnom vozilu. Upakirate li ga u žutu boju (doplata 6.270 kn), postaje itekako atraktivan usprkos retro klasičnom dizajnu. Nakon dugo vremena to možemo reći i za stražnji kraj s malenim četvrtastim svjetlima koja dizajnom ponavljaju uzorak sa starih kanistera za benzin.
No, pravi povod za test je činjenica da je ponuda motora obogaćena odličnom opcijom. Maleni 1.6 Multijet dizelaš dobio je Alfa Romeov automatski šest-stupanjski mjenjač s dvije spojke. Time je Renegade skočio na ljestvici popularnosti jer je dobio još jednu sposobnu varijantu, a cijenom ostao u granicama dobrog ukusa.
1.6-dizelaš daje 120 KS i 320 Nm, a svoju zadaću odlično odrađuje. Automatika ne sputava dojam vožnje u odnosu na ručni mjenjač, već poboljšava ugođaj u vožnji, kako u gradu tako i na otvorenoj cesti. Gotovo bestrzajno šalta, a jedino ga se osjeti u kick-downu kada reagira sa zadrškom i trzajem. U svakom slučaju, ova motorizacija dopušta Renegadeu da bez srama stane uz bok klasičnim kompaktima.
Naravno, ne govorimo o trkaču, već o robusnom subkompaktnom SUV-u iz sredine ponude kojem brzina nije i ne treba biti na popisu prioriteta, ma kako ga širili. Primjerice, Renegade će autocestom voziti u zakonskim okvirima (do 145 km/h) na 2.500 o/min, a pritom potrošnja neće ići preko 6,5 l/100 km. Prosjek testa od 6,9 l/100 km je odličan primjer prave odmjerenosti ove opcije.
A ako vas baš zanima, ovako motorizirani Jeep vozi sve do 178 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h odradi u 10,2 sekundi. Tražite li dodatni komfor, znajte da ćete za ovu automatiku doplatiti oko 20.000 kn.
Sam osjećaj u vožnji je doista poseban. Vozač sjedi povišeno u vrlo udobnim sjedalima, a ispred njega je mali mesnati volan i otvoren pogled kroz vjetrobran na podignuti poklopac motora s uzdignutim središnjim dijelom. Da, aerodinamika je ovdje u drugom planu, a oprostiti se mogu i izuzetno debeli A nosači. Za potpuni dojam tu su brojni kultni detalji koji će se pobrinuti za američki Jeepovski osjećaj. Tako je Jeepova maska sveprisutna, a jedan mali Jeep nalazi se i na vjetrobranu. Čak je i dno odlagališta za mobitel izvedeno s topografskom kartom na kojoj je istaknut legendarni Moab.
Ponuda prostora u kabini je zadovoljavajuća, a posebno do izražaja dolazi u predjelu glava putnika, kao posljedica visoko postavljenog krova i ravnih bokova. Pokude nećemo staviti ni na račun prtljažnika s dvostrukom podnicom. Preklapanjem stražnjih sjedala volumen mu sa startnih 350 litara raste na nepuna 1,3 kubika.
Ponuda starta iznosom od 182.000 kn, dok testna izvedba s dizelašem i automatskim mjenjačem, te bogatom Limited opremom u koju ulazi i navigacija, ima cijenu od 229.000 kn. Nije malo, ali je osjetno manje od očekivanja nakon što se automobil doživi. Pritom imajte na umu da za istu sumu možete dobiti i nešto slabije opremljeni model, ali s jačim motorom i 4WD pogonom. I da, Renegade se proizvodi u Italiji.
Važnija standardna oprema razine Limited:
17“ alu-naplatci • stražnji parkirni senzori • kromirane ispušne cijevi • automatska dvozonska klima • dodirni zaslon • navigacija • USB i Aux priključci • putno računalo • tempomat • kompas • uređaji za upozorenje na sudar i nehotičnu promjenu trake • volan u koži podesiv po dubini i visini • el. Podizači svih prozora • el. parkirna kočnica • senzori kiše i svjetla • Hill Holder • električno podešavanje vozačevog sjedala u lumbalnom dijelu
Renegade by Index.hr on Scribd