Testirali smo top izvedbu Renault Australa, najboljeg francuskog SUV-a

Foto: M.N. (Index.hr)

SVE ono što se Kadjaru spočitavalo, na Australu je popravljeno, a to je posebno vidljivo na top izvedbi koja karakteristikama ulazi u sam vrh ponude na europskom tržištu.

Austral je definitivno jedno od najvećih tržišnih iznenađenja ove godine, što smo i sami spoznali testirajući tržišno najzanimljiviju izvedbu. Koliko doista Austral i Renault mogu, pokazat će i budući modeli na istoj osnovi, Espace i Rafale. No već sada možemo vidjeti na top izvedbi s moćnim hibridnim pogonom i vrhunski opremljenom Iconic Esprit Alpine opremom da to nije malo. 

O čemu ovdje govorimo, dovoljno je vidjeti naš testni primjerak. Kombinacija SUV forme s mat sivom bojom (doplata 1800 eura), atraktivnim LED potpisom i 20-inčnim naplatcima pokazala se dobitnom kombinacijom, pa je ovaj Austral privlačio poglede kao da vozimo neku egzotičnu marku s gotovo jednim redom veličine skupljom cijenom. 

Već smo u prvom testu konstatirali kako Austral izgleda osjetno atraktivnije od Kadjara. Najveća novost je taj markantan izgled kao posljedica dojma masivnosti. Renault je u pogledu dizajna definitivno napravio odličan posao, a mi ćemo samo ovdje naglasiti kako smanjeni zazori i detalji spojeva ukazuju na bolju kvalitetu izrade.

Jednak napredak primjetan je i u kabini. Visoka razina kvalitete izrade te osjetno moderniji nastup s dominantnim središnjim zaslonom infotainmenta i digitalni kokpit stvaraju dojam vrlo modernog uređenja. Niti jedan 'klasični' Renault prije nije nudio ovakvo uređenje interijera, a najbolji dokaz je smještaj ručice mjenjača iza upravljača, baš kao na električnom modelu tvrtke. 

Sudeći po recentnim novitetima, radi se o trendu koji će prihvatiti većina proizvođača automobila. Možda nije najspretnije rješenje, ali svakako oslobađa koristan prostor na središnjem grebenu. U slučaju Australa je tu velika 'avio' ručka s kojom se prilagođava dostupnost pretinca, onog za piće ili pak većeg za predmete. 

Ovdje ćemo ponoviti preglednost oba zaslona uz napomenu kako ploča s instrumentima ispred vozača nudi prilagođeni prikaz, interaktivna je i prikazuje čak i pojedine detalje poput grafičkog prikaza automobila s aktivnim pokazivačima smjera, svjetlima i sl. Na sve se nadovezuje ambijentalna rasvjeta, dakako promjenjiva i prilagodljiva. 

Na top verziji valja izdvojiti i dva dodatka. Jedan je odličan audio sustav s 12 zvučnika i 485 W snage, sada s potpisom Harmon Kardona, a drugi su poslovično udobna sjedala. Elektrificirana su, grijana i s funkcijom masaže, a nedostaje tek sustav hlađenja istih.

Kao što je poznato, na Australu se operativni sustav infotainmenta zasniva na Googleu, odziv je osjetno brži, a zaslon u boljoj rezoluciji i kontrastu. Sveukupno to osigurava daleko povoljniji doživljaj u korištenju, što baš nije čest slučaj u automobilima. Ako puno vozite, vrlo brzo ćete prepoznati vrijednosti ovog sustava, posebno s navigacijom zasnovanom na aplikaciji Google Maps, koja prikuplja informacije u realnom vremenu. 

Austral je možda SUV, ali praktičnošću je vrlo blizak monovolumenima. Ipak je to Renault, a u praksi to znači odličnu ponudu prostora zajedno s dodacima kao što je uzdužno pomična stražnja klupa s podesivim kutom naslona. Ovisno o njenom položaju, kapacitet prtljažnika varira od osnovnih 430 do 550 litara.

Start ne nudi puno, ali je danak koji se plaća izborom hibrida. Stisnu li se putnici pomicanjem klupe, lako je nadoknaditi tih 70 litara iskorištenih za komponente pogona. U protivnom govorimo o najprostranijoj stražnjoj klupi u segmentu.

A taj pogon koji spominjemo je novi hibridni sklop koji čine 1.2-trocilindraš s turbinom i međuhladnjakom zraka, a daje 130 KS, te dva elektromotora gdje je jedan za pogon. Koncept je preslika onog na ranijim hibridima, pa tako uključuje i onaj vrlo komplicirani mjenjač koji ima četiri stupnja prijenosa za benzinski motor i dva za elektromotor.

Ukupno je na raspolaganju 15 različitih načina rada kojima se pogon prilagođava željama vozača i uvjetima okoline. Ako niste sportski nastrojen vozač sklon naglim 'naredbama' prema gasu, Australov pogon će vas oduševiti tihim i uglađenim radom. Ako je vozač nagao, iskusit će u pojedinim trenucima neodlučnost pogona, odnosno vremenski odmaknutu reakciju. 

Papir kaže kako ovaj model do 100 km/h stiže za 8.4 sekunde, a maksimalna brzina je kao i kod ostalih izvedbi postavljena na sasvim dovoljnih 175 km/h. Ono bitno ovdje je da su međuubrzanja uvjerljiva, a naš je savjet pri pretjecanju koristiti Sport mod kad je 'kolebljivost' pogona minimizirana. 

U praksi Austral vrlo često vozi na struju, čak i pri većim brzinama, pa ne čudi što će na koncu potrošnja biti vrlo povoljna. S prosječnih 6 l/100 km uz napomenu velikog udjela vožnje na autocesti Austral se pokazao izuzetno štedljivim. Primjera radi, pri 130-140 km/h Austral neće trošiti preko 7 l/100 km, a u gradskim uvjetima potrošnja može pasti i na 4.5 l/100 km. Realno, s ovim autom možete računati na prosjek od 5-5.5 l/100 km. 

O ovjesu smo već govorili. I doista, Austral je mekano podešen, ali ovdje primat osjećaju u vožnji preuzima sustav zakretnih stražnjih kotača 4Control Advanced. Teško je reći što će vozač više cijeniti, odlična manevarska svojstva u skučenim prostorima ili brži prolasci zavoja. Nama se čak više dojmio smanjeni krug okretanja pa se Australom u skučenim gradskim prostorima vozi kao gradskim automobilom. 

I sad polako dolazimo do cijene. Iconic Esprit Alpine razina opreme je najbogatija od četiri ponuđene, a u kombinaciji još nekoliko opcija podiže cijenu Australa s 43.790 eura na gotovo 50.000 eura. To je drastično više od sasvim solidnih ulaznih izvedbi, ali je i ponuda definitivno na razini premiuma. Stoga pri izboru novog automobila prvenstveno razmislite što trebate i želite, a izaberete li Austral, to će vam sigurno i biti moguće ponuditi.