Tokijske minijature

TOKIJSKI salon je možda najpoznatiji po konceptima, kojih u svakom izdanju salona obiluje, i to u svim kategorijama. Majstori minijatura, Daihatsu i Suzuki svoju prisutnost opravdavaju redovito nekonvencionalnim dizajnom, dok ostali poput primjerice Mitsubishija svoju snagu vide u jednostavnosti korištenja.

Estetski najneobičniji je Suzukijev koncept Regina. Radi se gradskom automobilu duljine tek 3,5 metara kojeg karakterizira retro dizajn inspiriran europskom tradicijom gradnje automobila. Međutim, njegova posebnost je svakako minimizirana masa od svega 730 kg. Pokretan tradicionalnim kei pogonom, ili u prijevodu turbo-benzincem kromne radne zapremine (0,8 l) prosječno troši 3,1 l/100 km prema JC08 testnom ciklusu.

Još drastičnija minijatura dolazi iz Daihatsua. Ime mu je Pico, a u duljinu mjeri nevelika 2,4 metra. Dvosjed je širok točno jedan metar, a ukupno gledan osjetno je manji od najpoznatijeg gradskog dvosjeda Smarta. Električno pogonjen Pico teži 400 kg, a baterije za čije punjenje su potrebna tek dva sata pružaju autonomiju od 50 km uz uvjet maksimalnih 50 km/h. Za grad aman taman.

Osjetno ozbiljniji i (nažalost) nezanimljiviji je Mirage iz Mitsubishija. Potpuno bezličan japanski novitet ima navodno jake globalne apetite, a kao najveće prednosti napominju se jednostavnost korištenja, kompaktne mjere i niska potrošnja. 3,71 m dugačak automobilčić pokreće 1.0 trocilindraš opremljen MIVEC tehnologijom, koji uz pomoć start/stop sustava i CVT mjenjača prosječno troši tek 3,3 l/100 km. Model u prodaju stiže dogodine.

Još jedna novost stiže iz Daihatsua. Studijski D-X ili dulje "d-cross" je koncept višefunkcionalnog kei vozila. Jednostavnije rečeno, radi se o roadsteru s dva sjedala na čijoj osnovi su moguće i druge karoserijske izvedbe, od crossovera do karavana. Svega 3,4 metara dugačak automobilčić pokreće 0,66 –litreni turbo benzinac s direktnim ubrizgavanjem goriva.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.