HIPERSPORTSKI GR Super Sport je ovog vikenda imao svoju prvu javnu vožnju u procesu razvoja koji još uvijek traje.
Bolid je prikazan tijekom održavanja 88. utrke 24 sata Le Mansa na stazi La Sarthe, u kojoj su Toyotini bolidi briljirali.
Kako i priliči vozilu koje se temelji na trostrukom pobjedniku Le Mansa, trkaćem automobilu TS050 HYBRID, prilagođeni razvojni model GS Super Sport, prerađen u kabriolet te u kamuflažnoj odjeći GR-a, napravio je pokazni krug, prije sudjelovanja u svečanosti vraćanja trofeja Le Mans za ovogodišnju utrku. Za upravljačem je bio Alex Wurz, bivši vozač Toyota Gazoo Racinga.
Alex Wurz je u Le Mansu prvi put vozio novi bolid: "Bila je čast prvi put u javnosti voziti ovu razvojnu verziju GR Super Sporta, a pogotovo na stazi kao što je Le Mans. Odmah sam osjetio da GR Super Sport ima potencijal za nevjerojatne performanse. Mogao sam osjetiti sličnosti između GR Super Sporta i TS050 HYBRID-a u smislu performansi, posebno pogona na četiri kotača i hibridnog sustava. Međutim, inženjeri mi kažu da je ovo bila samo mala naznaka stvarnih performansi GR Super Sporta, tako da se jako veselim ponovnoj prilici da ga vozim u skoroj budućnosti.“
Automobil ima hibridni pogon, a uz pomoć 2.4 V6 twin-turbo benzinca, daje oko 1000 KS. Nepoznato je je li Toyota prikazala trkaću izvedbu ili cestovnu inačicu koja će biti ponuđena na tržištu.
GR Super Sport utjelovljuje posvećenost Toyota Gazoo Racinga korištenju motosporta za stvaranje sve boljih cestovnih automobila te simbolizira sve užu vezu između trkaćih i cestovnih proizvoda Toyota Gazoo Racinga, ističu u Toyoti.
Radi daljnjeg naglašavanja ovog značajnog odnosa, Toyota Gazoo Racing će 2021. sudjelovati u FIS Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti (WEC), koje uključuje 24 sata Le Mansa, s dva trkaća prototipa, Le Mans Hypercar temeljena na GR Super Sportu.
Sportski uspjesi
Toyota Gazoo osvojila je treću uzastopnu pobjedu na utrci 24 Sata Le Mansa. Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley uspješno su završili preko 5000 km dugu utrku, a pobijedili su s pet krugova prednosti u bolidu #8 TS050 HYBRID te preuzeli vodstvo vozača na Svjetskom prvenstvu.
Za Sébastiena i Kazukija ovo je bio treći uzastopni trijumf Le Mansa, gdje im se pridružuje samo sedam dosadašnjih vozača koji su u 97-godišnjoj povijesti utrke uspjeli ostvariti takav podvig; Brendonu je ovo druga pobjeda, nakon osvajanja titule 2017. Ovime Toyota Gazoo Racing preuzima krunu Teams's World Champions jer drži 57-bodovno vodstvo nad Rebellion Racingom. Sada gotovo da i nije upitno da osvaja treći naslov nakon onih u 2014. i 2018./2019.
Jučerašnja je utrka ujedno bila i završni nastup na Le Mansu za aktualni bolid, koji je postavio novi standard u pogledu učinkovitosti i performansi u La Sartheu. Koristeći 35% manje goriva od prve generacije LMP1 hibrida iz 2012., TS050 HYBRID izvodi krug brže za oko 10 sekundi. TS050 HYBRID drži rekord za najbrži krug ikada i rekord piste, uz svoje četiri uzastopne pol pozicije i tri pobjede.