Screenshot: Youtube
JEDNA od ikona nekadašnje Istočne Njemačke i tamošnje autoindustrije, legendarni Trabant, i danas gotovo četvrt stoljeća nakon gašenja proizvodnje je omiljena podloga za restauracije, ali i kvalitetan tuning.
Jedna od najpotpunijih prerada dolazi nam iz Poljske. Evolucijski razvoj trajao je gotovo 14 godina. Vlasnik je prvo u Trabija ugradio 1,1 benzinski motor iz Pola sa 41 KS, a zatim je motor mijenjan u još tri navrata, i to 1.3, 1.8 i 2.0 GTI.
Međutim prava stvar desila se tek nakon što je vlasnik u nezgodi oštetio svoj Audi TT. Tada je došao na ideju da motor, 1.8 Turbo, zajedno s quattro pogonom preseli u malog trabanta. 270 KS snage uz 369 Nm okretnog momenta odlično funkcionira u malenoj kutijici, a kako bi sve bilo u granicama očekivane sigurnosti naknadno su ugrađene disk kočnice, ABS i ESP.
I tako je stvoren Trabant Quattro Turbo spreman da ugrozi najbolje trkače. I dok se osnovni Trabant borio da uhvati maksimalnih 100 km/h, ovaj će tu brzinu svladati nakon samo 4,5 sekundi. I ne samo to, na krajnjih 200 km/h je nakon samo 15,5 sekundi.
Podsjetimo, Trabant P601 se proizvodio od 1957. Pa sve do 1991. godine. Proizvdeno je oko 3,7 milijuna primjeraka. Krajnje jednostavnu konstrukciju pokretao je maleni 0,6-litreni dvocilindrični motor sa 26 KS i 53 Nm. Posljednjih godina proizvodnje Trabant je dobio moderniji četiri-cilindarski motor iz Pola, no to je bilo premalo da se modernizira svojevremeno napredan automobil.