Tržište rabljenih vozila je sve popularnije, evo otkud dolaze automobili

Screenshot: YouTube

NA tržištu rabljenih vozila najviše je onih iz inozemstva. Saznajemo iz kojih zemalja rabljeni automobili najčešće dolaze u Hrvatsku.

Još 2013. godine počeo je značajni porast uvoza rabljenih vozila u Hrvatsku, a od 2014. godine tržište rabljenih vozila postaje veće od tržišta novih vozila. Do danas se taj trend nije promijenio, pa je tako prošle godine registrirano 44.476 novih vozila i 62.035 rabljenih, podaci su CVH. 

Pridodamo li svemu sve stariji vozni park, jasno je kako je značaj tržišta rabljenih vozila bitan, a kako stvari stoje, i u budućnosti će imati glavni utjecaj na stanje voznog parka u Hrvatskoj. Stoga je važno i da znamo otkud ti rabljeni automobili dolaze. 

Jasno je kako gotovo svi uvezeni rabljeni automobili dolaze iz zapadne Europe, a tu glavnu riječ još uvijek vodi Njemačka, što potvrđuju i rezultati carVertical platforme. 40% rabljenih automobila u Hrvatsku dolazi iz Njemačke, koja ima najveći udio u tržištu, a slijede ju Francuska (14.7%), Italija (13.5%), Belgija (10.8%) i Austrija (5.3%), rezultati su temeljeni na analizi više od milijun izvješća o povijesti automobila. 

"Kupci rabljenih automobila traže automobile iz Njemačke jer vjeruju da njemački vozači vode računa o svojim automobilima bolje od drugih. Ljudi misle da vozači najvećeg tržišta rabljenih automobila ne propuštaju termine servisa, kvalitetno popravljaju vozila i kupuju automobile s boljom opremom”, kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u CarVerticalu.

Stanje vozila i uobičajeni problemi uvelike ovise o regiji iz koje automobil dolazi. Tako se vjeruje da vozila iz nordijskih zemalja kao što je Švedska obično imaju više korozije zbog snijega, soli i niskih temperatura. S druge strane, rabljena vozila iz Italije mogu imati problema s bojom koja može izblijediti zbog intenzivne sunčeve svjetlosti. 

Ovakvi primjeri objašnjavaju zašto hrvatski kupci volje automobile iz Njemačke. Njemačka ima umjerenu klimu i dobre ceste, što smanjuje rizik od problema na automobilu. Naravno, ne treba napominjati da je i ponuda automobila domaćih marki, kojima su Hrvati skloni, itekako bogata u Njemačkoj. 

Više od 50% rabljenih je bilo oštećeno

Pri uvozu valja biti na posebnom oprezu jer se nerijetko događa da oštećena vozila budu naknadno popravljana i onda ponuđena kupcima u Hrvatskoj.

Prema carVerticalovom indeksu transparentnosti tržišta, 56.4% svih automobila provjerenih na ovoj platformi u Hrvatskoj bilo je oštećeno u prošlosti, a njih 10.3% imalo je vraćenu kilometražu.