U nekim dijelovima Kine je usluga robotaksija postala iznimno jeftina. Primjerice, vožnja od deset kilometara može koštati samo nekih 50 centi. U Wuhanu, gradu s preko 11 milijuna stanovnika, sve se više koristi usluga robotaksija. "Nikada nećete morati kupiti auto", navodi jedan korisnik na snimci objavljenoj na Weibu, kineskoj društvenoj mreži.
Flotu od 500 autonomnih vozila drži kineski tehnološki gigant Baidu. Njegova usluga Apollo Go funkcionira na području koje pokriva potrebe otprilike polovice stanovništva Wuhana. Glavna prednost ove usluge je cijena. Bazna cijena vožnje počinje već s nekih 50 centi, u usporedbi s 2.20 eura za klasičnu taksi uslugu, piše CNN.
"Kinezi se plaše zbog gubitka posla"
Apollo Go je započeo s radom u Wuhanu 2022. godine, a planira do kraja 2024. udvostručiti svoju flotu na na 1000 vozila. U Wuhanu sada vozi oko 17.000 klasičnih taksija. No, nisu svi sretni s ovim razvojem situacije. Radnoj snazi u Kini već neko vrijeme stagniraju plaće nakon nevolja koje su zadesile gospodarstvo tijekom koronakrize i krize s nekretninama.
"S obzirom da kinesko gospodarstvo prolazi kroz nezgodan period, Kinezi se plaše gubitka posla. Robotaksiji ih podsjećaju na to da su zamjenjivi", rekao je za CNN Tu Le, direktor kozultanstske forme Sino Auto Insights. Dodao je da bi za nekoliko godina moglo doći do značajnijih gubitaka radnih mjesta.
U ponedjeljak je kineski Nacionalni ured za statistiku izvijestio da u zadnja tri mjeseca BDP porastao za samo 4.7%, što je mnogo sporiji tempo rasta od očekivanih 5.1%. Stanovnici Wuhana se također žale na prometne gužve jer automobili bez vozača ne reagiraju dobro na semafore. Ranije ovog mjeseca je jedan robotaksi prošao kroz crveno svjetlo i udario pješaka.
"Ukrali bi vam i zdjelu riže"
Na Weibu je prošloga tjedna više 75 milijuna korisnika komentiralo Apollo Go. "Oni uopće nisu zabrinuti zbog rušenja cijena na tržištu. Ukrali bi vam i zdjelu riže", napisao je jedan korisnik, govoreći o mogućnosti zarađivanja za život. "Zatvorit će se autoškole. Nestat će redovnih taksija", napisao je drugi zabrinuto.
Glasnogovornik Apollo Goa je osporio ove tvrdnje. Kazao je za CNN da se popusti i subvencije lokalnih vlasti obično koriste tijekom početnog razdoblja usluge kako bi je ljudi što više isprobali. "Izuzetno niske cijene su privremena strategija", dodao je.