U tjednu kad kreću veliki štrajkovi, hoće li Volkswagen uvjeriti javnost da ima rješenje? Prvi čovjek Volkswagena Oliver Blume je u svom intervjuu za njemački Bild iskreno progovorio o delikatnoj situaciji u kojoj se nalazi tvrtka.
Za nedostatak konkurentnosti okrivio je "desetljetne strukturne probleme", a kao jedan od glavnih krivaca naveo je visoku cijenu rada. Sada prijete masovna otpuštanja, smanjenja plaća, pa čak i zatvaranja tvornica kako bi se optimiziralo poslovanje. Međutim, VW nastoji smanjiti troškove i u drugim područjima.
Brži razvoj
Pritom ne mislimo na smanjenje bonusa članovima uprave ili nešto slično, već redukciju troškova u samom stvaranju i plasiranju proizvoda. Voditelj tehničkog razvoja Kai Grünitz za Automobilwoche progovorio je o tome kako VW namjerava uštedjeti novac.
Prva stvar je skratiti vrijeme potrebno za razvoj novog modela na 30-36 mjeseci, odnosno što prije finalizirati proizvod. Naime, ako bi se VW držao dosadašnjeg načina rada gdje mu je trebalo 4-5 godina da stavi novi automobil na tržište, on bi već bio zastario do trenutka kada bi išao u prodaju, zaključuje Grünitz.
Ubrzavanje razvoja je olakšano smanjenjem testova u stvarnom svijetu, pa je VW napravio 40% manje prototipova u 2024. Grünitz pritom tvrdi da zbog toga nije pala kvaliteta jer se provodi više laboratorijskih i virtualnih testiranja i time kompenziraju testovi u stvarnim uvjetima.
"Sada možemo pokrenuti cijeli razvojni lanac s digitalnim prototipom, skraćujući proces razvoja proizvoda i smanjujući troškove bez žrtvovanja opsega testiranja."
Manje opcija
Sada se želi izbjeći natrpavanje brojnih funkcija koje krajnji korisnik možda niti ne primijeti, a kamoli da ih koristi. Grünitz objašnjava da je prioritet prebačen na korisne značajke koje nude stvarnu vrijednost. U ovom području će se bazirati na povratnim informacijama od postojećih vlasnika.
Odustajanje od nove tvornice
VW je već odustao od planova za izgradnju tvornice vrijedne dvije milijarde eura koja bi omogućila izradu automobila za samo 10 sati. Ipak, novi cilj je "radikalno skratiti vrijeme proizvodnje", ali u postojećim pogonima instaliranjem novih i naprednijih alata. Bolja suradnja s dobavljačima također će povećati učinkovitost.
Hoće li ove mjere spasiti tisuće radnih mjesta i izbjeći zatvaranje tvornica? Prerano je reći, ali radnici VW-a imaju razloga za brigu. Prvi korak je zatvaranje nekih tvornica i smanjivanje plaća, a s obzirom na štrajkove u svim tvornicama, sve bi moglo tu i stati.