"Volkswagenovi planovi štednje za jačanje financijskog položaja uzrokovani krizom bit će jednaki smanjenju proizvodnih kapaciteta nekoliko tvornica sljedećih godina", rekao je izvršni direktor Oliver Blume. "Nije bilo načina da se zaobiđe prilagodba kapaciteta", rekao je Blume za nedjeljni Frankfurter Allgemeine Zeitung.
"Rješenje koje je sada dogovoreno, uz smanjenje kapaciteta na različitim lokacijama, ekvivalentno je obujmu proizvodnje dva do tri velika pogona", kazao je Blume. VW u Njemačkoj ima deset tvornica.
Nakon tjedana iscrpljujućih pregovora o plaćama i sigurnosti posla, sindikat IG Metall i uprava Volkswagena su u petak uspjeli postići kakav-takav dogovor. Njime su izbjegnuti zatvaranje Volkswagenovih tvornica u Njemačkoj i neposredna prijetnja masovnim otpuštanjima. No, najveći europski proizvođač automobila i dalje planira ukinuti 35 tisuća radnih mjesta idućih godina i godišnje proizvoditi 700 tisuća automobila manje.
Blume je rekao da svoju kompaniju obvezuje na dugoročnu strategiju uštede - ali također želi da vlada odradi svoj dio posla. "Njemačkoj je potreban novi početak - da se skine s ruba i vrati na autocestu", rekao je u razgovoru za list. "Ono što je važno su primjerice niži porezi, uklanjanje birokratskih prepreka, pristupačna energija i sigurnost kada je riječ o obvezama financiranja", istaknuo je.
Proizvodnja Golfa se seli u Meksiko
Nijedna tvornica se u Njemačkoj ne zatvara. Svojevrsni izuzetak je Transparent Factory u Dresdenu, koja će dogodine stati s radom. Volkswagenova tvornica u Wolfsburgu proizvodit će ID.3 i Cupru Born, a proizvodnja Golfa, uključujući karavansku izvedbu, seli se 2027. godine u Meksiko. Novi električni Golf proizvodit će se ipak u Njemačkoj, a start je predviđen do kraja desetljeća.
Tvornica u Emdenu nastavlja proizvoditi modele ID.4 i ID.7, dok će polovicom 2027. godine tvornica u Osnabrücku zaustaviti proizvodnju modela T-Roc Cabrio. Tvornica Zwickau će proizvoditi Audi Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback. Konačno, tvornica u Hannoveru nastavlja proizvoditi ID. Buzz i Multivan, a s radom nastavljaju tvornice Kassel, Braunschweig, Salzgitter, Hannover, Wolfsburg i Chemnitz, ali uz novo radno vrijeme.