Vozači u Europi i dalje vole automobile ove boje

Foto: Aston Martin,Alpine,Carvertical

I NAJNOVIJI podaci govore kako su najpopularnije monokromatske boje. 

Prema najnovijoj studiji tvrtke za obradu podataka o automobilima provedenoj u nekoliko europskih zemalja, vozači preferiraju monokromatske boje, pa ih jarke boje uopće ne zanimaju. 

Vjerovali ili ne, čak 32.9% svih automobila provjerenih na carVerticalu bilo je sive boje, 14.6% bilo je bijele boje, a 29.7% crne. Siva, crna i bijela boja praktičnije su, jednostavnije za održavanje i ne zahtijevaju previše pažnje, što je važno svakom vlasniku automobila, zaključuju autori studije.

Plavih automobila bilo je tek 10.6%, crvenih 5%, a žutih tek 0.9%. Mnogi vozači izbjegavaju jarke boje jer mogu izblijedjeti tijekom godina, što dovodi do smanjenja vrijednosti automobila. 

Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu, komentira kako se to odražava na trenutno tržište automobila:

"Proizvođači danas nude manji izbor boja kupcima automobila. Prije nekoliko desetljeća, vidjeli smo mnogo automobila jarkih boja, ali sada su se palete boja prilično primijenile jer se većina ne želi isticati u gomili i biraju konzervativna vozila. Neki vozači čak misle da će prodaja automobila koji je, na primjer, crvene ili žute boje, biti teža nego prodaja istog automobila, ali u crnoj ili srebrnoj boji.”

Udio sivih automobila 2000. godine bio je 33.4%, što znači da je u više od dva desetljeća ova boja osigurala stabilnu bazu obožavatelja. Popularnost bijele boje porasla je s 3.1% u 2000. na 13.2% u 2010. te 18.7 % u 2020. godini. Popularnost crne boje također je naglo porasla: s 20.1% u 2000. na 31.7% u 2010. Međutim, udio crnih vozila u 2020. godini smanjio se na 26.9%.