Zaboravite na AMG i Brabus, evo gdje su nastajale najluđe prerade Mercedesa

Foto: SGS

NAJEKSTREMNIJE prerade, ali i one najluksuznije po želji najbogatijih šeika dolazile su iz jednog gradića na sjeveru Njemačke.

I dok su AMG i Brabus naglasak stavljali na performanse, krajem 1970-ih osnovana tvrtka Styling Garage (SGS) prvenstveno se bavila dizajnom. Na meti su im bili najluksuzniji modeli BMW-a, Mercedesa i Porschea, ali su se najviše iskazali preradama Mercedesa W126. 

Malu tvrtku osnovala su dva brata, Ralf i Mathias Engel. Mathias je ubrzo napustio tvrtku, a potom je stigao Chris Hahn, inženjer brodogradnje s vizijom koja je jasno govorila da se svaka želja klijenta može i mora ispuniti, ma kako zahtjevna bila. 

A kad su u pitanju šeici, kraljevi i ekscentrici filmske i glazbene industrije, sredstva su neiscrpna. Hahn je uskoro u potpunosti preuzeo tvrtku i krenuo s ekstremnim preradama koje su uključivale ogromne limuzine, ugradnju gullwing vrata te obilatu upotrebu plemenitih materijala. 

Najpoznatija narudžba stigla je 1983. godine iz Abu Dhabija kad je šeik Hamad bin Hamdan Al Nahyan, isti onaj koji si je ime uklesao u otok da se vidi iz svemira, za potrebe vjenčanja naručio flotu od 36 Mercedesa, među kojima je njih šest bilo obojeno u dugine boje. Svaki je u istoj boji u prtljažniku dobio po dva kalašnjikova. U gami je bio i 500 SL Roadster presvučen 24-karatnim zlatom. 

Međutim, vjerojatno najpoznatiji uradak je ostao 600 SGS, koji je nastao "rastezanjem" Mercedesa W126. S 5.6 metara duljine i 2.07 metara širine i danas izgleda impozantno. Izrađeno je šest automobila, svaki prema želji klijenata, ali svi su imali luksuznu opremu s hladnjakom, TV-om i sličnim dodacima. A najbolje od svega je da SGS-ovi automobili nisu imali modificiranu mehaniku pa su se mogli lako održavati u Mercedesovim servisima. 

Automobile su naručivali i Sultan od Bruneja, kralj Abdullah bin Abdulaziz al-Saud, ali i Michael Jackson, Sylvester Stallone i mnogi drugi. A onda su stigli tektonski poremećaji na tržištu zaokruženi poznatim sporazumom iz Plaze, koji je izvoz automobila učinio neprofitabilnim. Ubrzo je bankrotirao Styling Garage, a pali su i Bitter Automobile, Gemballa i još neki. 

 

Hahn je u međuvremenu otvorio nove tvrtke, 1987. Styling Garage Spezial-Karosserien koja je izdržala do 2007. te SGS Styling Garage Service osnovanu 2018. godine koja je još aktivna. 

Zanimljivo je da SGS nije jedini poznat po ekscentričnim preradama. Jedan takav uočen je prije par godina u Los Angelesu. U pitanju je Mercedes S600 Royale, a vlasnik je navodno bio Lee Iacocca, između ostalog poznat kao autor originalnog Ford Mustanga.