Znate li koliko automobilskih marki još ne nudi SUV model?

Foto: Renault

ODGOVOR bi vas mogao iznenaditi.

Još otkako su Cherokee, RAV4 i ostatak ekipe zarazili tržište idejom povišenog terenskog vozila koje i nije za teren, tržište su preplavili u svim veličinama i oblicima, od urbanih crossovera, pa sve do atraktivnih bezvremenskih grdosija svojstava vrlo bliskih klasičnom terencu. 

Ponuda je najgušća u kompaktnom segmentu, gdje su crossoveri u potpunosti izbacili monovolumene, a dobrano ugroženi su i karavani, pa čak i klasične trovolumenske forme. Situacija na tržištu je takva da su povišena SUV vozila preuzela primat u svim segmentima. Upravo takvi, teški, veliki i, ruku na srce, rastrošniji modeli aktualni su trend baš u vrijeme kad su svima puna usta ekologije i tzv. pristupa održivog razvoja. 

Tko je još ostao?

Vjerovali ili ne, marke koje trenutno nemaju SUV model možete nabrojati na prste jedne ruke ako govorimo o mainstream ponudi, odnosno na dvije ruke ako ubrojimo automobilsku egzotiku. Motor1 ih je izbrojao ukupno 11, a ako pogledamo one u Europi, ponuda pada na jednoznamenkast broj. 

Aktualna situacija je sljedeća. SUV u svojoj gami nemaju Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar, Ram. Istina, njima možemo pridružiti i proizvođače poput Rimca, ali njihova je naklada toliko mala (i skupa) da se može reći kako posluju po sasvim drukčijim postulatima. Ubacimo li i njih, na popis će stići i Pagani, kao i niz proizvođača ekskluzivnih sportskih automobila. 

Vratimo li se popisu, posebno se izdvajaju Abarth i Lancia. Međutim, i ove dvije marke će uskoro imati povišeni model u ponudi. Isto vrijedi i za ekskluzivni Ferrari koji je već najavio Purosangue, a po svemu sudeći, nešto slično ponudit će i Bugatti. Jedina marka na izdvojenom popisu koja se usprkos dokazanom profitu koji SUV segment donosi zavjetovala da neće ući u SUV vode je McLaren. 

Iracionalna ljubav

Na pitanje zašto su SUV-ovi toliko popularni teško je dati jednoznačan odgovor. Veliki su, nezgrapni i skupi, a po praktičnosti i prostranosti zaostaju za monovolumenima, pa i karavanima. Ali ipak, kupci ih očito vole i spremni su platiti više da bi sjedili povišeno. 

 

Vjerovali ili ne, povišeni auto je otprilike trećinu skuplji od običnog automobila ekvivalentne veličine. Pritom istraživanje JD Powera kaže da je ta razlika u nižim segmentima čak i veća, dok se prema luksuznoj klasi lagano smanjuje. 

Lako je zaključiti da SUV-ovi nisu ništa kompleksniji, posebno ne oni s pogonom na prednje kotače. Uostalom, čak je i osnova ista kao kod niskog automobila. Međutim, zarada je kudikamo veća i upravo zato proizvođači zadovoljno trljaju ruke. A Excel tablice su ono što danas upravlja autoindustrijom - i to stupci koji bilježe profit i rast.