10 filmova kojih su se odrekli vlastiti redatelji

Screenshot: YouTube/Universal/Marvel Entertainment

SVI ponekad radimo greške u svojim karijerama, a od toga nisu izuzeti ni najveći holivudski redatelji. Ne može svaki film biti komercijalni i kritički uspjeh, a neki filmovi znaju biti toliko loši da ih se odreknu vlastiti redatelji. Od Davida Lyncha do Stanleyja Kubricka, u nastavku donosimo popis poznatih redatelja i filmova kojih su se odrekli, bilo zbog problema s produkcijskim kućama ili zbog vlastitog nezadovoljstva.

Dune - David Lynch

Književni serijal Dune, autora Franka Herberta, imao je velik utjecaj na brojna znanstvenofantastična djela, od franšize Star Wars do igre Warhammer. Iako su se mnogi složili da je Dune gotovo nemoguće adaptirati u igrani film, David Lynch odlučio se okušati u tome netom nakon uspjeha filma The Elephant Man. 

Prema Screen Rantu, Lynch se odrekao filma Dune jer je bio veliki komercijalni neuspjeh. Osim toga, pogodilo ga je što mu producenti nisu dopustili da sam bira kako će izgledati finalna verzija filma. To je dovelo do prestanka suradnje Lyncha s velikim holivudskim studijima.

Alien 3 - David Fincher

Prije nego što se David Fincher pridružio projektu, drugi nastavak Aliena, nazvan Alien 3, trebao je režirati Vincent Ward, redatelj filma The Navigator: A Medieval Odyssey. No kreativne razlike dovele su do toga da je Ward napustio produkciju, a zamijenio ga je Fincher, koji je do tada režirao isključivo glazbene spotove.

Fincherov dugometražni redateljski debi naišao je na podijeljena mišljenja kritičara. Prema Decideru, Fincher se odrekao Aliena 3 jer mu je smetalo koliko se studio miješao u njegovu kreativnu viziju. Isto tako, žalio se jer nije imao dovoljno vremena zbog zadanih rokova.

Babylon A.D. - Matthieu Kassovitz

Matthieu Kassovitz i studio 20th Century Fox ulazili su u brojne sukobe zbog filma Babylon A.D., piše Screen Rant. Film s Vinom Dieselom i Michelle Yeoh u glavnim ulogama pratio je plaćenika podvrgnutog misiji visokog rizika.

Produkcija filma trajala je šest godina, a Kassovitz se morao boriti za kontrolu nad vlastitim filmom, što mu naposljetku nije uspjelo. Redatelj je nazvao film "čistim nasiljem i glupošću", a u nekoliko navrata usporedio ga je s "lošom epizodom serije 24".  

The Dying Of The Light - Paul Schrader

Scenarist Scorseseova hita Taxi Driver nekoliko se puta okušao u režiranju filmova, no to mu nije uvijek polazilo za rukom. Jedan od tih filmova je The Dying of the Light, u kojem Nicolas Cage glumi agenta CIA-e koji pati od demencije, a želi se osvetiti jednom teroristu prije nego što ga bolest u potpunosti obuzme.

Iako je scenarij za film bio kvalitetan, Schrader je morao izbaciti neke scene kako bi zadovoljio studio. Nakon što se studiju nije svidjela druga verzija njegova filma, odlučio je samo napustiti cijeli projekt. 

American History X - Tony Kaye

American History X je kultni klasik koji je pokupio brojne pohvale kritičara zbog svog prikaza neonacističkih i rasističkih pokreta u SAD-u. No redatelj Tony Kaye ne dijeli to mišljenje. Naime, filmski studio New Line Cinema odbacio je Kayevu verziju filma te je uz glumca Edwarda Nortona napravio vlastitu verziju koja se naposljetku prikazivala u kinima.

Kayea je to toliko pogodilo da je zatražio Američko udruženje redatelja (DGA) da makne njegovo ime iz filma i stavi ime Alan Smithee, koje se koristi kada redatelji ne žele biti vezani uz film na kojem su radili.

Batman & Robin - Joel Schumacher

Batman & Robin iz 1997. godine za mnoge je ljubitelje DC-jevih stripova jedna od najgorih filmskih adaptacija Batmana. Ovaj film redatelja Joela Schumachera kritizirao je i George Clooney, koji je utjelovio Batmana.

Schumacher se kasnije ispričao obožavateljima i objasnio da su ga producenti tražili da snimi film pomoću kojeg će lakše prodavati igračke i ostale proizvode vezane uz franšizu.

Fantastic Four - Josh Trank

Prvi reboot franšize Fantastic Four privukao je brojne holivudske zvijezde, među kojima su bili Michael B. Jordan, Miles Teller, Kate Mara i Jamie Bell, zbog čega nitko nije mogao predvidjeti nadolazeći komercijalni neuspjeh.

No kao i u većini filmova s popisa, do problema je došlo kada se studio odlučio umiješati u produkciju. Redatelja Josha Tranka tražili su da ponovno snimi većinu scena, što je vidljivo u finalnoj verziji filma jer glumci imaju drukčije perike i različite dužine brade u određenim scenama.

"Prije godinu dana imao sam fantastičnu verziju ovog filma", izjavio je Trank, piše Independent. "Ta verzija dobila bi odlične kritike. Vjerojatno je nikad nećete vidjeti. To je realnost."

Fear and Desire - Stanley Kubrick

Stanley Kubrick jedan je od najboljih redatelja svih vremena, ali i on je griješio. Fear and Desire, ratni film o četiri vojnika koji su zapeli iza neprijateljskih linija, bio je njegov prvi dugometražni igrani film.

Kako mu je karijera napredovala, slavni redatelj shvatio je da nije zadovoljan svojim prvim filmom, zbog čega je pokušao otkupiti i uništiti sve njegove kopije.

Thor: The Dark World - Alan Taylor

Nakon rada na serijama Sopranos i Game of Thrones, Alan Taylor bacio se na Marvelov filmski svemir, u kojem je režirao najgori film serijala Thor: The Dark World. Redatelj je bio zadovoljan što je imao potpunu slobodu tijekom snimanja filma, zbog čega ga je šokiralo kada je studio promijenio njegovu viziju tijekom postprodukcije.

"Iskustvo s Marvelom bilo je posebno mučno jer sam imao apsolutnu slobodu tijekom snimanja filma, ali u postprodukciji se to pretvorilo u potpuno drugačiji film. Dakle, to je nešto što ne želim nikad ponoviti i ne želim da se ikome dogodi tako nešto", izjavio je Taylor.

Highball - Noah Baumbach

Screenshot: YouTube/Shoreline Entertainment

Noah Baumbach poznat je po hitovima kao što su The Squid and the Whale i Marriage Story, ali počeci karijere nisu mu bili toliko plodni. Redatelja i scenarista toliko je razočarao njegov drugi film, komedija Highball, da je tražio od studija da ga ne spominje kao scenarista i redatelja.

Film prati mladi bračni par koji pozove previše ljudi u svoj stan u Brooklynu kako bi imali kućnu zabavu. "Film je bio previše ambiciozan. Nismo imali dovoljno vremena, nismo ga dovršili, nije izgledao dobro. Sve je bilo tako kaotično", rekao je Baumbach.