ADRIEN Brody je na 97. dodjeli osvojio svog drugog Oscara za najboljeg glavnog glumca. Ovoga puta je američki glumac osvojio zlatni kipić za igranje arhitekta Laszla Totha u drami Bradyja Corbeta Brutalist (eng. The Brutalist).
Ovom pobjedom oskarovac je postao i jedini glumac koji na prestižnoj dodjeli filmskih nagrada ima jednak broj nominacija i pobjeda. Brody je prvog Oscara dobio 2003. godine za ulogu poljskog pijanista Władysława Szpilmana u ratnoj drami Pijanist (The Pianist) redatelja Romana Polanskog. Obje drame u kojima je glumio temelje se na pričama o stvarnim ljudima i njihovim životima u 20. stoljeću.
Hvaljena ratna i biografska drama Pijanist je adaptacija autobiografije The Pianist: The Extraordinary True Story of One Man's Survival in Warsaw, 1939-1945. Radnja filma prati Szpilmana, poljskog židovskog pijanista radijske postaje, koji svjedoči promjenama u Varšavi početkom Drugog svjetskog rata.
Szpilman je, zajedno s ostalim Židovima, prisiljen napustiti dom i živjeti u Varšavskom getu, ali tijekom Operacije Reinhard ostaje odvojen od obitelji. Od tog trenutka pa sve do oslobađanja zatvorenika iz koncentracijskih logora skriva se na raznim lokacijama među ruševinama Varšave kako bi izbjegao smrt.
Poznati Polanskijev film je na Oscarima 2003. godine bio nominiran u sedam kategorija, a zlatni kipić je osvojio za njih tri: najbolji glumac, najbolji redatelj i najbolji adaptirani scenarij.
Brutalist je bio nominiran u osam kategorija, ali je na kraju osvojio samo tri Oscara, za najboljeg glavnog glumca, najbolju fotografiju i najbolju originalnu glazbu. U filmu Brody igra arhitekta Laszla Totha, a radnja prati njega i suprugu Erzsebet (Felicity Jones) dok bježe iz poslijeratne Europe 1947. godine kako bi obnovili svoju ostavštinu i svjedočili rađanju moderne Amerike. Međutim, njihovi se životi zauvijek mijenjaju zbog tajanstvenog i bogatog klijenta.
Ovaj film je oduševio brojne kritičare i gledatelje, a na jesenskim filmskim festivalima proglašen je najboljim filmom. Pohvale je dobio i sam Adrien Brody, za kojeg su mnogi u recenzijama istaknuli da ga dugo nisu gledali u boljem izdanju.