Deformacija lica je za nju bila blagoslov, ali odbijanje filmskog magnata baš i nije

Foto: Press

"NE MOŽE biti sasvim loša. Nitko nije."

"Nije, ali ona je najbliža tome."

Dok su se druge ledene kraljice holivudskih mračnih trilera morale truditi da ne promijene izraz lica dok čine gorkima sudbine noir protagonista, Jane Greer je imala tu sreću (hm) da posjeduje prirodan deformitet lica i da joj jedan obraz bude sasvim nepokretan, što je samo pomoglo njenoj ionako savršenoj predstavi lijevanog čelika u ženskom obliku. Naravno da govorimo o ulozi Kathie Moffat i najnoirskijem od svih noir klasika, kao što je ona najnoirskija od svih noir dama.

U pitanju je omiljeni Out of the Past (1947), primjer iz udžbenika kako bi jedan noir trebao izgledati, a ako pojma nemate što ta odrednica uopće znači, samo pogledajte film i sve će vam biti jasno.

 

Kad se Jane u svojoj prvoj sceni pojavila ušavši u akapulkovski lokal La mar azul ne bi li se sklonila od sunčanice i okrenula ploču u glavi Roberta Mitchuma, sve do posljednje i "Prljavi, prevrtljivi pacove" oproštajne rečenice, imala je 22 godine na leđima, koje bi običnoj ženi u to vrijeme bile dovoljne da eventualno opere čaše od viskija i pepeljare iza Mitchuma i Kirka Douglasa.

Ali ne, ona je nosila suvereno svoje breme fatalnosti koje joj prirodno stoji poput onog kamenog obraza i, noseći njega, nosila je i filmčinu u nastajanju s dvjema legendama filma, također u nastajanju... "Kao list koji vjetar tjera od jedne kaljuže do druge."

Odbijanje partnerstva s Howardom Hughesom koštalo ju je veće karijere

Prije ovog remek-djela Jacquesa Tourneura stigla je biti model za vojna odijela, pa ju je tako i spazio filmski magnat Howard Hughes te je uveo u posao. Ovo je bio blagoslov za nas kao gledatelje, ali blagoslov i usud za nju kao objekt požude jer ga se nije mogla otresti godinama, pa su je uporna odbijanja partnerstva s Hughesom i koštala jače karijere. 

U ostalim njezinim filmovima ne možemo naći bogzna što specijalno, osim, je li, nje same, a možda su najbolji drugi noir They Won't Believe Me, noir-vestern Station West i noir-komedija (i to postoji) The Big Steal, opet s Mitchumom. Još jedna zanimljivost je svakako vrijedna spomena. Naime, Jane Greer se našla u prvoj ikada sceni Jeffa Bridgesa na platnu.

On je bio beba od svega nekoliko mjeseci, a držali su ga Dennis O'Keefe i upravo Jane u filmu The Company She Keeps, tako da se za Jeffa može reći da je prvo "proglumio", pa tek onda progovorio, a već od malih nogu je imao prave asove za svoje učitelje.

Obilježila je najmoćniju holivudsku eru

Jane Greer se našla i u remakeu filma Out of the Past zvanom Against All Odds (da, Collinsova pjesma je odatle) iz 1984., i to je glumila majku svog lika iz originala, s tim da lik majke i ne postoji u originalu, tako da je vjerojatno napisan kao omaž staroj divi.

 

Simpa uradak, njen lik (prerađen) iz Out of the Past preuzela je Rachel Ward, a baš Jeff Bridges je ušao u Mitchumove cipele, dok se u Douglasovim našao uvijek pouzdani negativac James Woods. Također, Jane znamo i iz par epizoda Twin Peaksa. Lynch ju je uposlio kao maćehu konobarice Norme i to joj je bila jedna od posljednjih uloga prije smrti 2001. godine.

"You're wonderful, Kathie. You're magnificent. You can change sides so smoothly...", bila je još jedna od komplimentima začinjenih uvreda koje su joj upućene u Out of the Past, no ništa osim čistih komplimenata nema se reći za nju kao glumicu koja je obilježila najmoćniju holivudsku eru, a mogla ju je obilježiti i više. Jane Greer.