Uskoro kreće serija koja bi mogla postati jedan od najvećih hitova godine

Foto: Press

FANOVI The Last of Us (2013) vjerojatno znaju više-manje sve o jednoj od najboljih igara svih vremena. Ova često depresivna postapokaliptična priča prepuna horora, akcije, zombija, drame i brojnih malih, ali moćnih emotivnih trenutaka, u kratkom je vremenu osvojila milijune igrača diljem svijeta, stekla kultni status, izgradila bazu tvrdokornih fanova i danas slovi kao vjerojatno najbolje napisana priča u povijesti gaming industrije. 

U kratkim crtama, radi se o priči koja prati krijumčara Joela Millera koji pokušava preživjeti u pandemijom zahvaćenom svijetu, a jedan od poslova uključuje i djevojčicu Ellie Williams koja možda krije lijek za pošast koja je poharala planet i koju Joel mora otpratiti do militantne revolucionarne skupine (Fireflies) čiji će znanstvenici utvrditi ima li nade. 

Njihovo putovanje s jednog na drugi kraj Amerike nije otežano samo hordama zaraženih, gotovo neprohodnim ruševinama nekadašnje civilizacije, vojskom koja ih progoni na svakom koraku i skupinama preživjelih koji su spremni na sve kako bi dočekali još jedan dan, već i tragičnim događajima iz Joelove prošlosti s kojom se on odbija suočiti. 

Nastavak iz 2020. podijelio je publiku i pritom stvorio vojsku onih koji tvrde da je tvorac i scenarist igre Neil Druckmann "izdao" likove i sve što je izgradio u jedinici. Situacija je toliko izmakla kontroli da je Druckmann dobivao prijetnje smrću. 

Oni drugi pak smatraju da je upravo dvojka podigla sve na još višu razinu i savršeno zaokružila tešku i slojevitu priču, ali da gameri jednostavno nisu bili spremni na igru koja odbija servisirati očekivanja fanova i ostaje vjerna prvotnoj viziji. 

Bilo kako bilo, sve to, a nadamo se i puno više očekuje nas u ambicioznoj HBO-ovoj ekranizaciji hit franšize koja s emitiranjem započinje 15. siječnja. 

 

Iza serije stoji provjerena ekipa

Iza serije stoje već spomenuti Neil Druckmann i Craig Mazin, čovjek kojeg mnogi znaju po izvanrednoj mini seriji Černobil koja se 2019. pretvorila u možda i pomalo neočekivani hit. Osim Mazina i Druckmanna koji su, osim što su scenaristi, režirali i dvije od devet najavljenih epizoda, tu su još i provjerena redateljska imena kao što su Ali Abbasi (Holy Spider, Border), Jeremy Webb (Altered Carbon, The Umbrella Academy), Peter Hoar (It's a Sin, Doctor Who), Liza Johnson (Return, Room 104) i domaćoj publici dobro poznata bosanskohercegovačka redateljica Jasmila Žbanić (Grbavica, Quo vadis, Aida?).

Ukratko, radi se o itekako provjerenoj ekipi koja, barem na papiru, garantira više nego kvalitetan projekt, a tu su još i Oscarom nagrađeni skladatelj Gustavo Santaolalla (koji je skladao i nezaboravan soundtrack obiju igara) te Pedro Pascal (Narcos, Igra prijestolja, The Mandalorian) i Bella Ramsey (Igra prijestolja, Catherine Called Birdy) u glavnim ulogama. 

Može li hit igra napokon postati hit serija?

Očekivanja su ogromna jer radi se o uprizorenju nečega što već ima golemu vojsku fanova koji su ovu priču upili, ne kao roman, već nešto što je i samo po sebi bilo izuzetno filmsko iskustvo pa bismo ovo u određenoj mjeri mogli nazvati i remakeom.

Ashley Johnson i Troy Baker koji su Ellie i Joelu posudili glasove (i pojavit će se u manjim ulogama i u seriji), već su savršeno utjelovili ove likove s kojima su se fanovi duboko povezali i bit će zanimljivo vidjeti kako će sve to funkcionirati u igranom obliku. 

Druckmann je iskustvo usporedio s Jokerom. Naime, za mnoge je bilo nezamislivo da će nakon Jacka Nicholsona itko više uspjeti utjeloviti Jokera toliko dobro, ali onda se pojavio Heath Ledger koji nas je uvjerio da isti lik može savršeno funkcionirati u dvije različite izvedbe. 

Ipak, za mnoge će ovo biti prvi susret s pričom pa se postavlja i pitanje hoće li Pascal i Ramsey uspjeti ponoviti kemiju između likova na kojoj je počivao velik dio uspjeha videoigre. 

Osim toga, uprizorenja videoigara, povijesno gledano, nisu bila najsretniji primjeri preseljenja s jednog formata na drugi. Jednim dijelom zato što su videoigre i filmovi dva potpuno različita svijeta koja, iako već dugo dijele mnogo toga, ipak još uvijek funkcioniraju prema različitim pravilima.

Drugim dijelom i zato što su filmove prema igrama snimali ljudi koji nemaju veze s igrama prema kojima su snimali filmovi, ne vole videoigre i još češće, svisoka gledaju na scenarije videoigara. 

Ovdje to nije slučaj jer Mazin je veliki fan TLOU-a, pored sebe ima Druckmanna kojem je ovo vjerojatno i najveći "passion project" karijere, a tu je i činjenica da je i sama igra, maknete li one igraće dijelove, funkcionirala kao sezona neke TV serije.

Drugim riječima, nikada nismo bili bliže savršenijim okolnostima koji će nakon više od 30 godina uglavnom neuspješnih pokušaja napokon rezultirati kvalitetnom ekranizacijom neke videoigre. Ne smijemo zaboraviti ni to da u svijetu još uvijek postoje oni koji igre doživljavaju kao nešto djetinjasto, a loša adaptacija mogla bi samo dodatno utvrditi takve zablude. 

Jesu li gledatelji spremni za još jednu seriju o zombijima?

Tvorci serije tvrde da su zadovoljni postignutim i da su uspjeli u naumu da ne samo prenesu već i prošire priču i atmosferu igre. Vrijeme koje smo u igri bili prisiljeni provoditi s glavnim likovima više nije obavezno, a to će otvoriti prostor da se bolje upoznamo sa sporednim likovima, ali i skupinama kao što su Hunters (u igri smo ih susreli u Pittsburghu) o kojima smo zapravo jako malo znali. 

U svakom slučaju, The Last of Us nosi golem teret, a jedan od utega svakako je i činjenica da je tržište prezasićeno zaraženima, šetačima ili kako god nazivali ljudske ljušture koje iz ovog ili onog razloga odbijate nazvati pravim imenom - zombiji.

Tek krajem prošle godine s prikazivanjem je završila serija The Walking Dead koja je male ekrane opsjedala punih 12 godina. Osim tko zna koliko spin-offova, od kojih su neki tek u pripremi, pitanje je je li publika spremna za još jednu takvu seriju ili su ipak u potrazi za nečim novim. 

Osim toga, priču o životom pregaženom muškarcu čija je borba svedena na brigu o sigurnosti slabijeg suputnika ili suputnice već smo bezbroj puta vidjeli. Od The Road i Children of Men (koji su izravno utjecali na TLOU), preko Logana, mange Lone Wolf and Cub, Paper Moon Petera Bogdanovicha, pa sve do Mandaloriana. 

Planiraju samo dvije sezone (za sada)

Uz sve to, tu su i očekivani napadi onih koji u svemu vide "woke propagandu", a TLOU je oduvijek bio savršena meta za takve napade. Ne smijemo zaboraviti ni to da će serija, kao što su i najavili, mijenjati neke dijelove priče što bi moglo razbjesniti one koji su u svakoj sekundi spremni na online tirade o tome zašto je ovo izdaja svega što je TLOU predstavljao. 

Bit će ovo zanimljiva i nadajmo se gledana priča. Prva sezona pokrit će sve događaje iz prvog dijela, a druga sezona, bude li odobrena, bavit će se drugim dijelom igre. Dobra stvar je to da Mazin i Druckmann nemaju namjeru snimati dalje od onoga što smo vidjeli u igrama. To samo znači da je u planu i treći dio igre (što Druckmann nije službeno potvrdio, ali prilično smo sigurni da je u planu). 

Mazin je Hollywood Reporteru izjavio: "Nisam zainteresiran za beskonačnu seriju. Kad se stvari pretvore u nezaustavljivi stroj, jednostavno ne možete izbjeći da sve postane... glupo. Završeci mi jako puno znače." 

Jedino što nam preostaje jest pričekati 15. siječnja i vidjeti hoće li uopće dogurati do druge sezone ili će, postane li serija hit, za nekoliko godina pregaziti sve što su izjavili i pod pritiskom fanova popustiti i pretvoriti TLOU u još jedan Game of Thrones ili, ne daj Bože, The Walking Dead.