HP sutra izbacuje nove poštanske marke. Prikazuju susret poštara i psa

Foto: Hrvatska pošta

HRVATSKA pošta pustit će u optjecaj sutra, 21. veljače novi prigodni poštanski blok iz serije Popularna kultura. Ove je godina tema izdanja karikatura, a motiv na bloku je karikatura poštara i psa nastala olovkom poznatog hrvatskoga karikaturista Srećka Puntarića koji već pola stoljeća uveseljava ljude domišljatim, jedinstvenim, pametnim i prepoznatljivim Felixom.

Autorica marke nominalne vrijednosti 1.32 eura je Alenka Lalić, dizajnerica iz Zagreba. Marka je izdana kao prigodni poštanski blok koji se sastoji od četiriju maraka, a otisnut je u nakladi od 20.000 primjeraka. Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Puntarićev poštar Felix i pas na poštanskim markama mogu se kupiti u poštanskim uredima ili online. Tekst pratećeg letka uz marku napisao je Frano Dulibić, povjesničar umjetnosti.

Srećko Puntarić rođen je 1952. u Zagrebu. Karikaturi se posvećuje 1975. kada počinje objavljivati u obnovljenom humorističkom časopisu Kerempuh. Na Puntarićevo formiranje likovnog izražavanja najviše je utjecao francuski karikaturist Jean-Marc Reiser čiji je način crtanja i pristup humoru transformirao u skladu sa svojim karakterom i vlastitim smislom za vizualizaciju humornih ideja.

Prepoznatljiv stil

U gotovo pola stoljeća javnog djelovanja Puntarićev crtež nije se mnogo promijenio. Njegov Felix uvijek podržava isti način primitivističke stilizacije koji rezultira prepoznatljivim izrazito nosatim likovima, simpatičnim i smiješnim u svojoj ružnoći, dok je prostor sveden na osnovne karakteristike. 

Puntarićeve karikature svakodnevno nasmijavaju razotkrivanjem ljudske gluposti i naivnosti, ukazuju na zablude i pohlepu, na male slabosti pojedinca i velike pogreške društvenih sustava i politike – karikature koje stvaraju dojam da bi uz malo dobre volje već sutra svijet mogao biti bolje mjesto nego što je danas.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.