Važno je priznati da nijedan roditelj nije savršen, a isprike mogu biti ključne u izgradnji dubljih veza s djecom. Ponekad se suočavamo s trenucima kada shvatimo da smo pogriješili ili nepravedno postupili prema svojoj djeci. Prepoznavanje tih situacija i ispričavanje može imati značajan utjecaj na odnos i povjerenje.
Mama Alexandra Eidens i vlasnica popularnog Instagram računa Big Life Journal u nedavnoj je objavi podijelila situacije u kojima bi se roditelji trebali ispričati te navela načine kako to mogu učiniti.
Kad smo vikali
"Žao mi je što sam vikala, trebala sam duboko udahnuti. Podizanje glasa nije pomoglo, možemo li pokušati ponovno?"
Kad nismo obraćali pažnju
"Žao mi je što nisam obraćala pažnju na tebe. Možemo li isplanirati neku aktivnost, jedan na jedan, da se mogu usredotočiti samo na tebe?"
Kad smo imali nerealna očekivanja
"Žao mi je što sam te jutros požurivala. Shvaćam da ti treba više vremena da se spremiš, oprosti."
Kad smo nešto krivo pretpostavili
"Žao mi je što sam odmah pretpostavila da si gurnuo svoga brata. Znam da je bilo slučajno."
Korištenje "ali" ili "ako" nije isprika
"Žao mi je što sam vikala, ali nisi slušao" ne računa se kao isprika.
Bonus savjet
Djeca uče od svojih roditelja, stoga je važno pokazati im kako prihvatiti ispriku kako bi i sama usvojila tu vještinu. Umjesto ponavljanja "U redu je", možemo reći: "Hvala ti na isprici, cijenim to."