Stručnjakinja za neuroedukaciju: Poteškoće s koncentracijom ugrožavaju školski uspjeh

Foto: Press

Sve je više djece kojoj je teško usredotočiti se na školske zadatke i posvetiti im potrebnu pozornost. Ta činjenica zabrinjava učitelje i druge stručnjake koji se bave razvojem i zdravljem djece. Poteškoće s koncentracijom ugrožavaju školski uspjeh djece, a mogu se negativno odraziti i na nastavak njihova školovanja te karijere. Jedan od uzroka tih poteškoća je preopterećenost djece digitalnom tehnologijom.

"U eri dominacije ekrana, djeca su bombardirana velikom količinom brzih, vizualno stimulativnih sadržaja, dakle, pretjerano su izložena velikom broju podražaja. Iz digitalnog okruženja primaju previše informacija, dok im praktična iskustva iz stvarnog svijeta izostaju. Često rade nekoliko stvari istodobno, iako je poznato da je multitasking štetan i za odrasle osobe", izjavila je stručnjakinja za neuroedukaciju, dr. sc. Branka Novosel.

Neka djeca postaju ovisna o ekranima, a neka zbog pretjeranog izlaganja plavom svjetlu ekrana imaju i problema sa snom.

"Sve to predstavlja izazov djeci, njihovim roditeljima i neuroznanstvenicima. Traže se rješenja kako pomoći djeci koja zbog preopterećenosti digitalnom tehnologijom gube korak s zdravim kognitivnim razvojem", upozorila je Novosel.

Dinamično digitalno okruženje posebno se negativno odražava na pozornost djece

Ističe kako je i u ovom slučaju bolje spriječiti nego liječiti pa roditeljima vrtićaraca preporučuje da s djecom razvijaju odgovoran odnos prema digitalnoj tehnologiji. To podrazumijeva uključenost roditelja u izbor digitalnih sadržaja i nadzor nad vremenom koje dijete provodi uz ekrane.

Foto: Niko Goga

"Sjećamo se koliko nas je prije desetak godina šokiralo istraživanje o sindromu zlatne ribice. Ta ribica ima pozornost od devet sekundi, a ljudska je s 12 sekundi 2000. godine u idućih 13 godina pala na osam. Sve ukazuje na to da je sada stanje još gore. Dinamično digitalno okruženje posebno se negativno odražava na pozornost djece", rekla je Novosel.

Potrebno je pronaći alate koji mogu ojačati fokusiranje

Ako djeca - vrtićarci ili školarci - imaju poteškoće s koncentracijom, potrebno je pronaći alate koji im mogu ojačati fokusiranje te zadržavanje pozornosti. Dr. sc. Branka Novosel stoga je u Hrvatsku prije desetak godina donijela Alohu, program mentalne aritmetike, kojeg je nadogradila vježbama mindfulnessa.

ALOHA kod djece razvija matematičke vještine, logiku i apstraktno mišljenje te im poboljšava koncentraciju, kratkoročno i dugoročno pamćenje. Taj program mentalnog i intelektualnog razvoja djece nastao je prije 31 godinu u Maleziji, a danas je najveći na svijetu i provodi se u više od 30 zemalja.

U srpnju će se međunarodno natjecanje u Alohi prvi put u povijesti održati u Europi, točnije u Madridu. To će biti prilika da u natjecanju sudjeluje veći broj djece iz ovog dijela svijeta. Prošle je godine Petar Andačić iz Zagreba na svjetskom natjecanju u Maleziji proglašen šampionom.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.