Foto: Getty Images/Guliver Image
SVJETSKA automobilistička federacija (FIA) jučer je nakon sastanku u Dohi potvrdila brojne promjene oko pravila i kalendara za sljedeću sezonu Formule 1.
Najvažnije odluke FIA-e pročitajte u nastavku, a opširnije u službenom priopćenju ovdje.
Bodovi
Na zadnjoj utrci prvenstva neće se dijeliti dvostruki bodovi vozačima ni momčadima
Start s mjesta nakon sigurnosnog automobila
Nakon konzultacije s momčadima koje su iskazale zabrinutost po pitanju sigurnosti, članci 42.7 i 42.8 oko startova s mjesta su ukinuti.
Virtualni sigurnosni automobil
Nakon testova VSC sustava na utrkama u 2014. potvrđeno je uvođenje za 2015. Procedura se može pokrenuti kako bi se neutralizirala utrka – obično će se koristiti kada postoji potreba za dvostrukim žutim zastavama na bilo kojem dijelu staze i kada natjecatelji ili redari mogu biti u opasnosti, a okolnosti ne opravdavaju korištenje sigurnosnog automobila.
Ako vozač dobije kaznu na gridu, a njegova trenutna pozicija je takva da se cijela kazna ne može u cijelosti odraditi, ostatak će biti vremenska kazna tijekom utrke:
• ostatak kazne (1 do 5 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(a)
• ostatak kazne (6 do 10 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(b)
• ostatak kazne (11 do 20 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(c)
• više od 20 mjesta: Primijenit će se kazna u članku 16.3(d)
Kazni od pet sekundi (članak 16.3a) dodana je nova kazna od 10 sekundi (članak 16.3b)
Nesigurno puštanje iz boksa
Ako je bolid nesigurno pušten iz boksa tijekom utrke, vozač će dobiti stop/go kaznu od 10 sekundi. Dodatna kazna će uslijediti svakom vozaču koji, po mišljenju sudaca, nastavi voziti bolid znajući da je pušten na nesiguran način.
Kvalifikacijska procedura
U slučaju 24 bolida, sedam bolida će ispasti u Q1 i Q2, u slučaju da na gridu imamo 22 bolida, šest bolida će ispasti u Q1 i kasnije u Q2. Isti princip primjenjuje se i u slučaju da imamo manji broj bolida na gridu.
Sigurnosni automobil - bolidi koji zaostaju najmanje jedan krug
Kada zadnji bolid prestigne vodećeg, sigurnosni automobil će se vratiti u boks na kraju sljedećeg kruga, a direktor utrke više ne mora čekati sve bolide da dođu na kraj poretka iza sigurnosnog automobila.
Tehnički pravilnik
Težina bolida bez goriva ne smije biti manja od 702 kg tijekom cijelog trkaćeg vikenda (povećanje od 1 kg).
Bilo kakav sustav ovjesa na prednjim ili stražnjim kotačima mora biti tako složen da njegov odziv bude isključivo rezultat promjena u opterećenju primijenjenom na prednje, odnosno stražnje kotače.