IGRANJE videoigara u skorijoj bi budućnosti moglo postati puno drugačije. Gaming na bilo kojem ekranu, bilo kada, bilo gdje, bez potrebe za decidiranim uređajima za igranje poput računala ili konzola zahvaljujući igranju u cloudu, odnosno streamanju videoigara. Takvi servisi zahtijevaju i brze i stabilne internetske konekcije s izrazito niskom brzinom odaziva, a to sve pruža 5G.
Internetska veza je neophodna za igranje videoigara već neko vrijeme. Čak i single player igre iz različitih razloga zahtijevaju spajanje na internet. Malo je što toliko iritantno kao kada usred League of Legends meča pukne veza ili naraste latencija što onemogućava igračima normalno igranje. Igre također zahtijevaju i sve više prostora, a skidanje više od 100 GB u nekim slučajevima može podosta i potrajati, ali svemu tome bi uskoro mogao doći kraj.
Gaming je oduvijek bio potpomognut tehnološkim razvojem, a kako sada stvari stoje, nalazimo se pred jednom od najvećih prekretnica u industriji videoigara. Microsoft, Sony, Google i Electronic Arts samo su neke od globalnih kompanija koje razvijaju vlastite servise za igranje u cloudu (cloud gaming). Takav bi servis igračima trebao omogućiti da igraju videoigre praktički na bilo kojem zaslonu koji je spojen na internet. Igre se pokreću na udaljenim serverima, a ne na uređaju igrača, već taj uređaj komunicira sa serverom. Dosadašnji konkurenti na tržištu igraćih konzola Sony (PlayStation) i Microsoft (Xbox) tako su udružili snage i surađuju na razvoju servisa za igranje u cloudu Project xCloud. Mnogi u tome vide i kraj ere igraćih konzola te da su nadolazeći Xbox i PlayStation 5 možda i posljednje igraće konzole tog tipa.
Da bi iskustvo igranja bilo slično onom na koje smo navikli posljednjih godina, potrebna je brza i stabilna internetska veza s niskom latencijom. Tako igrač može igrati videoigre u visokoj rezoluciji s dovoljno sličica u sekundi te kontrole unositi u stvarnom vremenu, kao što je to slučaj s mišem i tipkovnicom na računalu, kontrolerom na igraćoj konzoli ili pak zaslonu na dodir na mobilnim uređajima. Na te sve te izazove trebala bi odgovoriti peta generacija mobilne mreže - 5G.
Ciljana je latencija 5G mreže ispod pet milisekundi, što je izrazito brzo, iako je ona u praksi u zemljama u kojima se već koristi realno nešto veća, a nudi i puno veće brzine od svojih prethodnika. Takva mreža može podržati i puno veći broj korisnika po kvadratnom kilometru od 4G mreže, što bi trebalo omogućiti i odličnu pokrivenost. U Kini je lansirana nacionalna 5G mreža 1. studenog ove godine i smatra se najvećom takvom na svijetu. Njemačka će 2022. pokriti 98 posto kućanstava 5G mrežom, a koristi se još i u zemljama poput Finske i Južne Koreje.
Osim igranja u cloudu i streamanja videoigara, 5G mreža trebala bi poboljšati iskustvo igranja svim svojim korisnicima. Nekoliko puta niža latencija i veća brzina znače bolje uvijete pri igranju neovisno o uređaju. Bilo da u hladu na plaži želite odigrati Brawl Stars ili neku drugu popularnu igru na svom mobilnom uređaju, preuzimate novi Call of Duty na svoj PlayStation 4 ili pak želite smanjiti vrijeme reakcije u League of Legendsu.
VR i AR uređaji još su jedan aspekt gaminga, relativno nov, koji će imati brojne benefite od 5G tehnologije. Bežični VR setovi igračima daju puno više slobode, ali izrazito ovise o niskoj latenciji. Brži prijenos podataka u tom slučaju pruža iskustvo igranja bez zapinjanja, kao što je to nerijetko bio slučaj dosad.
Kako 5G tehnologija funkcionira u praksi, moći će provjeriti svi posjetitelji A1 5G Gaminga Arene na nadolazećem Reboot InfoGameru. Ne samo da će moći isprobati igranje na 5G mreži već će se na njoj u petak, 15. studenog, natjecati i finalisti A1 Adria League, najbolji Hearthstone i Clash Royale igrači iz cijele regije. Svi oni koji više preferiraju PC igre na svoje će doći u subotu i nedjelju, kada se igraju završnice CS:GO i Dota 2 dijela A1 Adria League, a kroz tri dana velikog finala podijelit će se ukupno 23.000 eura nagradnog fonda. Planirane su i brojne druge aktivnosti za sve posjetitelje, kao i mogućnost korištenja 5G mreže.
Nova se 5G tehnologija tako uvodi i na sve više esport natjecanja, pogotovo u segmentu mobilnog esporta koji je u jakom razvoju. Za organizaciju velikih esport natjecanja potrebno je zadovoljiti sve tehničke preduvjete, a bilo bi ih puno manje kada bi se i ona mogla odvijati uz pomoć 5G tehnologije. Najbolji gameri na svijetu u određenim igrama mogli bi se natjecati u cloudu, za što nisu potrebna posebna računala i igraće konzole. Svi bi igrači igrali u istim uvjetima, jednakom broju sličica u sekundi i jednakom brzinom odaziva. Time bi esport natjecanja postala još rasprostranjenija, smanjili bi se troškovi organizacije i poboljšali uvjeti za igrače. Upravo su problemi s računalima jedan od najčešćih uzroka kašnjenja esport turnira, a to bi se igranjem u cloudu eliminiralo.
Sadržaj donosimo u suradnji s A1 Hrvatska, u skladu s najvišim profesionalnim standardima.