Pay per view derbi: Tko plaća za sliku lige koju uživo gleda dvije tisuće ljudi?

PO PRVI puta, da biste na televiziji gledali derbi Hajduka i Dinama, morate za to platiti. Nacionalna televizija nije odgovorila na "apel" iz Digitela, da po njihovim komercijalnim uvjetima, otkupi sliku s Poljuda.

Berlusconijev pay per view model zaživio je eto i u ligi koju u ovosezonskih šest prvih kola na stadionima pratilo u prosjeku 2650 gledatelja. U udruzi prvoligaša zadovoljni su tim porastom, u odnosu na prošlosezonsku posjetu za isto razdoblje do 2150 gledatelja. Još su ponosniji na porast gledanosti lige putem Max tv-a u odnosu na HTV lani.

"Prošle godine HTV je ukupno prenosio 29 utakmica u sezoni, a ove godine gledali smo ih već 20. Ukupno ćemo gledati 108 utakmica. Od 16 klubova, lani ih je 13 barem jednom bilo u prijenosu, ove godine već smo barem jednom vidjeli svih 16 klubova. Prosječna gledanost po kolu lani je bila 206 tisuća gledatelja, dok je ove godine 340 tisuća. Radi se o porastu gledanosti od 65 posto", objavio je predsjednik udruženja Branko Laljak.

Ove podatke, ukazali smo predsjedniku, trebalo bi shvatiti uvjetno, jer kako možemo govoriti o pomaku, ako je jasno da je HTV prenosio jednu utakmicu po kolu, dok se sada prenose tri odnosno četiri susreta?

"Dakako, radi se o prosjeku, a HTV je imao i drugi način mjerenja. No, ovdje se radi o povećanju prihoda, čime su svi klubovi prezadovoljni. Mi smo već zaradili 65 posto više novca nego tijekom cijele lanjske sezone. Novac se dijeli klubovima, otvaraju se nove mogućnosti. Po prvi puta prodali smo radijske prijenose i izašli u regiju i svijet", ističu u Udruzi.

Svakako je pohvalno da klubovi konačno ubiru dio marketinškog kolača, ali što je s gledateljima?

"Naravno da je to i naša briga. HTV-u smo ponudili prijenose po određenim uvjetima. Vidimo da im je stalo do nogometa, jer se danima hvale da je utakmicu Hrvatska - Izrael gledalo milijun ljudi", ironičan je Neven Šprajcer, koji je ispred Udruge, zajedno s Laljkom i Robertom Špeharom izašao pred novinare.

I dalje je živa ideje da jedna utakmica, uživo ili u snimci, ide na televiziju s nacionalnom koncesijom. U igri su Sportska tv i Kapital Net.

"Nećemo naš proizvod davati badava, ali svakako želimo da HNL ide na nacionalnom kanalu i na tome ustrajemo", ističe Laljak.

Podsjetimo i da Maxtv ima svega 30 tisuća pretplatnika na sportski paket, kao i da derbi možete gledati putem interneta besplatno - ali u snimci, nakon utakmice.

Udruženje prvoligaša također je na svoju sjednicu konačno privelo predstavnika sudačke organizacije te zatražilo da se propusti sudaca istaknu i sankcioniraju. Usvojen je i prijedlog  tvrtke AGS sport, koja će voditi statističku i video analizu lige. Svi klubovi moći će koristiti bazu podataka svih utakmica, skrojenu prema 38 standardnih pokazatelja koji su standard praćenja utakmice (korneri, udarci na gol, kartoni, zaleđa itd).

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.