Priče o sigurnosti su apsurdne: "Simoncellijevu sudbinu ne možemo mijenjati"

TRAGIČNA pogibija Marca Simoncellija povukla je, među onima koji ne spadaju u najžešće fanove motociklizma, pitanje o sigurnosti vozača. Nažalost, malo se toga po tom pitanju može učiniti, jer to je sport gdje svim natjecateljima život visi o koncu. Jedna greškica, trenutak nepažnje, i ukoliko imate nesreću da se to dogodi tijekom borbe za pozicije, kao u Simoncellijevom slučaju, i uslijedi ono najgore.

Priznat će to i Franco Uncini, predstavnik Moto GP-a za sigurnost, koji je neko vrijeme proveo u komi nakon pada na Velikoj nagradi Nizozemske 1983.

"Mnogo smo učinili za sigurnost, sa stvarima koje su se promijenile u posljednjih nekoliko godina mi smo vrlo zadovoljni. Ali, sudbinu, ono što je neizbježno, ne možemo promijeniti. Taj sudar bio je poput mnogih drugih, a fatalni je problem bio taj što su motori bili preblizu. To je ono što je pad učinilo tako dramatičnim", rekao je Uncini za RAI Radio, odavši počast Simoncelliju za sav doprinos u razvoju sporta.

"Imao je izniman karakter, bio je smiješan, prijateljski nastrojen, i jako inteligentan. Bio je dio naše Komisije za sigurnost, a kada bi petkom, zajedno s Rossijem, Capirossijem, Lorenzom i Pedrosom pregledavao stazu, uvijek je bio vrlo osjetljiv i govorio je važne stvari. Ponašao se poput pravog profesionalca, trudio se biti konstruktivan, i puno se brinuo za sigurnosni aspekt. Bilo je tako i prošlog petka. Utrku u Valenciji obilježit će žalost. Bit će bolno otići tamo i provesti vikend", tužno će Uncini.

Honda Gresini neće nastupiti na zadnjoj utrci sezone: "Moramo iznova pronaći sebe"


Na posljednjoj utrci sezone momčad za koju je vozio Simoncelli, Honda Gresini, neće nastupiti: "Sada još više patim nego u nedjelju. Sve se dogodilo tako brzo, svjestan sam da je naš posao veliki rizik, ali se nadam se da ovakve stvari nikada neće dogoditi. Postoji čitav niz nevjerojatno negativnih okolnosti koje su dovele do ovoga... Kada se suočite s ovakvim stvarima, morate iznova pronaći sebe. Puno sam u ove dvije godine proveo vremena s Marcom, nevjerojatno je kako je to bio spontan momak. Velikog srca, iskren prema sebi i drugima, kojem smo bili sredstvo za ostvarenje snova", prenosi Corriere dello sport izjavu šefa ekipe, Fausta Gresinija.



Carmelo Ezpeleta, šef Dorne, nositelja komercijalnih prava Moto GP-a nije bio tako rječit:

"Obično imam odgovor na sva vaša pitanja, ali sad ne znam što bih vam rekao. Vidio sam ga u subotu navečer u hotelu, smijali smo se i kartali", kazao je Ezpeleta za Gazzettu dello sport.

"Sve bi bilo drukčije da mu motor nije otišao u desnu stranu"

Ima i onih koji u Simoncellijevom padu kao glavnog krivca ne vide ljudski faktor: "Gume nisu dobre, a jedna su od najvažnijih stvari na motoru. Možda bi imalo smisla da se razmisli o uvođenju guma koje bi natjerale vozače na puno više opreza tijekom utrkivanja", rekao je legendarni Giacomo Agostini, svjetski prvak u 15 navrata.

Ipak, i on je svjestan da Simoncelliju nije bilo spasa: "Ne možemo tražiti krivca u nesrećama poput one, u ovom primjeru beskorisno je razgovarati o sigurnosti i zaštiti. Sve bi bilo drukčije da mu je motor umjesto na desnu otišao na lijevu stranu staze."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.