ŠOKANTNO je prošlog ljeta odjeknula vijest da Lionel Messi (35), najbolji igrač i strijelac u povijesti Barcelone, nakon 21 godine napušta klub čiji je simbol te da postaje igrač PSG-a. Šok je uskoro zamijenilo razočaranje jer Messi je prvu sezonu u novom klubu odigrao loše.
Na terenu podbačaj, s tribina zvižduci
Učinak od 11 golova i 15 asistencija u jednoj od Liga petice i Ligi prvaka bio bi sjajan za nekog drugog nogometaša, ali ne i za jednog od najboljih igrača u povijesti. PSG ni s Messijem nije uspio napraviti iskorak u Ligi prvaka. Ne samo da je s njim nije osvojio, nego je ispao u prvoj nokaut-rundi, a Messi je protiv Reala bio jedan od najgorih.
Odmah zatim mu je Park prinčeva počeo zviždati i to što je s PSG-om osvojio ionako unaprijed ukalkulirani francuski naslov nije pomoglo poboljšanju dojma da je Messi prvu sezonu u PSG-u bio jako loš.
Messi nipošto u PSG nije došao besplatno
Posebno što Messi puno košta katarski klub u Parizu. Došao je doduše bez odštete, ali PSG mu je dao trogodišnji ugovor sa zajamčenom plaćom od 30 milijuna eura godišnje te bonusom od 10 milijuna eura ako i zadnju sezonu ostane u klubu. Dakle, 110 milijuna eura bez premija i bonusa.
Međutim, PSG-ov predsjednik Nasser al Khelaifi otkrio je u velikom intervjuu za Marcu da se Messijev dolazak za njegov klub pokazao senzacionalnim uspjehom. Ako već ne na sportskom, onda svakako na financijskom polju. Naime, u manje od godinu dana otkako je Messi u klubu, PSG je uprihodio rekordnih 700 milijuna eura, objavio je predsjednik.
Al Khelaifiju je u razgovoru za najčitaniji španjolski list asistirao financijski direktor kluba Marc Armstrong, koji je pojasnio fascinantni Messi-efekt na blagajnu PSG-a. "Leov dolazak donio nam je deset novih sponzorskih ugovora. To nije jedini bonus koji nam je priskrbio.
Odmah nakon Messija, za PSG je potpisalo deset novih sponzora
Rast koji nam je donijela činjenica da je on u klubu ogleda se i u tome što smo za pokroviteljske ugovore, koji su nam do sada donosili između 3 i 5 milijuna eura godišnje, od prošlog ljeta dogovorili za 5 do 8 milijuna eura u istom razdoblju. Jasno je dakle da na to nije potreban nikakav komentar koliko nam znači Messijev dolazak."
Dior, Gorillas, Crypto.com, Autohero, GOAT, Smart Good Things, Infinity Sports Water, Geekvape, PlayBetR, Volt i Big Cola potpisali su za PSG odmah nakon što je to učinio Messi. Nevjerojatan skok Messijevim dolaskom PSG je ostvario i u pogledu vrijednosti kriptovaluta.
One su trenutno globalno jako pale, ali vrijednost PSG-ovog "coina" udvostručila se nakon što je Messi potpisao za klub, koji Messija dijelom i plaća preko fan tokena. To se PSG-u itekako isplatilo jer je zahvaljujući dolasku Messija na ovom polju uprihodio 300 milijuna eura, dodaje Armstrong.
Mbappe, Neymar i svi ostali igrači PSG- a zajedno prodaju manje dresova od Messija
Dresovi su jedno od područja na kojima se najbolje ogleda koliko je PSG narastao Messijevim dolaskom. Sezonu prije njegovog dolaska PSG je prodao dresova u vrijednosti 41 milijuna eura. Taj iznos dosegnuo je već na polovici prošle sezone, prve Messijeve u klubu. Do kraja nedavno završene sezone PSG je prvi put prodao više od milijun dresova.
60 posto njih bilo je s brojem 30 i Messijevim imenom na leđima. Svi ostali igrači PSG-a, uključujući Mbappea i Neymara, dakle, ni zajedno mu se ne mogu približiti. Fascinantan je službeni podatak da se u prva tri sata otkako je potpisao za PSG Messijevih dresova prodalo za 933 tisuće eura.
"Nemoguće je ostvariti ono što se u slučajevima kao što je ovaj često ponavlja, da se igrač isplati prodajom dresova. Zato što je naprosto nemoguće proizvesti onoliko Messijevih dresova koliko tržište traži. Nitko to ne može izvesti."
Na listama čekanja za ulaznice osam puta više ljudi nego što ih stane na Park prinčeva, društvene mreže gore
Messijev dolazak ima ogroman učinak i na PSG-ov utjecaj na društvenim mrežama. Nakon što je za klub potpisao argentinski velikan, PSG je dobio 15 milijuna pratitelja na svim platformama i prvi put ih ima 150 milijuna. "Od toga tjedno zarađujemo 1.4 milijuna eura.
Zahvaljujući Messiju postali smo prvi klub s 10, pa onda i 20 milijuna pratitelja na TikToku te najvažniji francuski brand na Instagramu. Tamo smo prije Messijevog dolaska imali 38.5 milijuna pratitelja, a sada ih imamo 60.9 milijuna."
PSG-u je Messijev dolazak učinio stadion pretijesnim. "Više uopće nema ulaznica za naše domaće utakmice. Postali smo rekorderi među europskim klubovima po prihodu na stadionu na dan utakmice. Na listama čekanja za obične i VIP ulaznice je osam puta više ljudi nego što je kapacitet Parka prinčeva", kaže PSG-ov direktor.