Sprema se kaos u Formuli 1 za vikend. Vozači se boje za život

Foto: Profimedia

KALENDAR Formule 1 stigao je do jedne od svojih najpopularnijih i najuzbudljivijih stanica. Na kultnoj stazi Spa-Francorchamps ove će se nedjelje voziti utrka za Veliku nagradu Belgije, ali samo ako vremensku uvjeti dopuste. Iako je Spa utrka koja se tradicionalno vozi u kišnim ili barem mokrim uvjetima, njena nedavna povijest i tehnološke promjene implementirane u ovaj sport posljednjih godina mogli bi rezultirati njenim otkazivanjem.

"Svi žele utrku, ali kad juriš 350 km/h, a ne vidiš ni 50 metara ispred sebe, bit će velikih nesreća, zato FIA ovog vikenda ima veliku odgovornost", rekao je George Russell, vozač Mercedesa, uoči službenih treninga na belgijskoj stazi, na kojoj se očekuje kiša i ovog vikenda.

Dvije tragedije u četiri godine

Prije dvije godine belgijski je Grand Prix otkazan nakon što je start satima odgađan, da bi se naposljetku zaključilo da uvjeti za utrku neće postati prihvatljivi. Tragična potvrda opasnosti vožnje po ovoj stazi u neprimjerenim uvjetima stigla je prije nepunih mjesec dana kad je na njoj život izgubio 18-godišnji Nizozemac Dilano van 't Hoff utrkujući se u juniorskoj konkurenciji.

Njega je koštala loša vidljivost zbog prskanja u mokrim uvjetima. Drugi se bolid zabio u ogradu i odbio natrag na stazu, a Van 't Hoff se zabio u njega pri punoj brzini na Kemmelovoj ravnini, jednom od najbržih dijelova cijelog kalendara F1.

Četiri godine ranije na istoj je stazi poginuo vozač Formule 2 Anthoine Hubert kad je na njega naletio drugi bolid poslije izlijetanja na vrhu slavnog zavoja Eau Rouge, nekoliko stotina metara ispred točke na kojoj je stradao Nizozemac.

"Otkazivanje utrke nije savršeno rješenje, ali ne želimo vidjeti još jednu takvu nesreću", upozorio je Russell, a prenosi BBC.

"Ne vidimo ništa i ne pretjerujemo"

No, kiša i loša vidljivost nisu jedinstveni za belgijski Grand Prix. Kiša može pasti na gotovo bilo kojoj utrci, a loša vidljivost u mokrim uvjetima neželjena je posljedica tehničkih promjena u Formuli 1 kao što su šire gume, veći bolidi i drukčija aerodinamika, što sve zajedno povećava prskanje.

"Ne pretjerujemo kad kažemo da ne vidimo ništa. Toliko prskanja uzrokuje dosta incidenata", rekao je Ferrarijev vozač Charles Leclerc. "Ali lako je to reći, puno je teže pronaći rješenje, a FIA radi na tome i daje sve od sebe.

Samo, kad su uvjeti dovoljno sigurni za start utrke? To je druga tema kojom se FIA mora pozabaviti, a ne da osjeća pritisak da mora započeti utrku samo da bi se izbjeglo otkazivanje. A to je situacija u kojoj bismo se mogli naći ovog vikenda. Ne treba naglašavati da je sigurnost najvažnija i nitko se ne bi trebao buniti ako utrka zbog toga bude otkazana."

FIA je nedavno na Silverstoneu testirala nove uređaje koji bi trebali smanjiti prskanje, ali nisu pokazali dobre rezultate i vozači vjeruju da se problem neće moći riješiti godinama.

Može se dogoditi bilo gdje

"Gume drže dobro, 'aquaplaning' bi također trebao biti u redu jer ne očekujemo velike pljuskove ni lokve na stazi, tako da je vidljivost najveći upitnik", kaže Fernando Alonso.

Max Verstappen tvrdi da to nije problem samo staze u Belgiji. I u Mađarskoj, gdje je staza puno sporija, prošlog su vikenda uvjeti bili rubni.

"Da, Spa ima opasnih zavoja i još je veći rizik kad je mokro, ali u Monacu je još puno opasnije. I na drugim stazama se možeš nakon sudara odbiti natrag na stazu, pa bi zbog loše vidljivosti moglo biti još nesreća poput Van 't Hoffove. Može se to dogoditi bilo gdje, samo je peh što se dogodilo u Spau dvaput u kratkom razmaku", rekao je svjetski prvak pa prokomentirao situaciju nadolazećeg vikenda.

"Znat ćemo je li sigurno ili ne, ali vidljivost će u svakom slučaju biti loša, inače više ne bismo mogli ni održavati utrke. Loše je, ali tako je već neko vrijeme i trenutačno ništa ne možemo učiniti po tom pitanju."

Belgijski Grand Prix 13. je od 23 utrke u ovogodišnjem kalendaru Formule 1. U poretku vozača Max Verstappen vodi s 281 bodom, 110 više od drugoplasiranog Sergia Pereza, kolege iz Red Bull Racinga, koji u poretku konstruktora uvjerljivo vodi s 229 bodova ispred Mercedesa. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.