Za Grad: Više novca za Dinamo i Ured gradonačelnika, manje za gospodarstvo, zdravstvo i socijalu

Foto: Hina

RASPODJELA javnih sredstava u zagrebačkom sportu definirana je proračunom, putem Zagrebačkog sportskog saveza. Stranka Za grad upozorava na povećanje sveukupnog iznosa koji se planira izdvojiti za vrhunski zagrebački sport, a o čemu će Index uskoro detaljnije pisati, donoseći i odgovore Europske komisije na tekuću problematiku.

Priopćenje stranke Za grad prenosimo u cijelosti:

"Stranka ZA GRAD protivi se prijedlogu proračuna Grada Zagreba za 2016. godinu o kojem će se odlučivati na idućoj sjednici Gradske skupštine u utorak, 1. prosinca. Općenito ocjenjujući prijedlog proračuna, Stranka ističe kako je proračun na razini ovogodišnjeg, a što znači očuvanje statusa quo, prelijevanje postojećih gradskih financija "iz šupljeg u prazno", odnosno nedostatak investicijske i razvojne vizije i politike aktualne gradske vlasti.

U takvim okolnostima posebno žalosti planirano povećanje sredstava u odnosu na proračun 2015. godine za potrebe Ureda gradonačelnika (4 milijuna kuna), zatim val povećanja rashoda po osnovi isplate plaća u većini gradskih ureda i stručnih službi (izuzev njih 6), dok se, s druge strane, za gospodarstvo rad i poduzetništvo planira uskratiti u odnosu na prethodnu godinu čak gotovo 15,5 milijuna kuna, za zdravstvo 30,5 milijuna kuna, socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom 7 milijuna kuna, a za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj više od 19 milijuna kuna.

ZA GRAD smatra posebno značajnim problem (ne)financiranja mjesne samouprave u Zagrebu, budući da se predloženim proračunom planira izdvojiti iznos identičan onome za 2015. godinu. U obrazloženju proračuna se navodi da je "visina i raspodjela sredstava planirana prema kriterijima iz Odluke o financiranju mjesne samouprave", međutim ZA GRAD smatra kako su planirana sredstva upravo u suprotnosti s navedenom odlukom Skupštine, prema kojoj se sredstva za financiranje mjesne samouprave osiguravaju godišnje u visini 5% od ukupno ostvarenih proračunskih prihoda u protekloj godini, umanjenih za prihod od zaduživanja. Naime, prema konačno ostvarenim i dostupnim podacima za 2014. godinu, propisani iznos financiranja od 5% trebao bi iznositi približno 332,5 milijuna. To pokazuje da u maćehinskom odnosu gradske vlasti prema mjesnoj samoupravi građana ne samo da nema nikakvih naznaka pozitivnih promjena u smjeru jačanja mjesne samouprave u Zagrebu, već se ne poštuju niti minimalni standardi utvrđeni aktima Gradske skupštine.

Sasvim drugačiji standardi primjenjuju se na financiranje sporta, odnosno konkretno GNK Dinamo, prema kojemu će Grad priznavati troškove kotizacija, taksi sucima, delegatima i liječniku (po normativu HNS), dežurstva kola hitne pomoći, troškova snimatelja, prijevoza na gostovanja, osiguranja i redarske služba, i to seniorima, juniorima, te kadetima i pionirima u okviru Hrvatske nogometne lige, te nogometnog kupa, zatim troškove nogometnih priprema, kao i troškove za međunarodna natjecanja. Za sve navedeno pronađena su sredstva u proračunu za 2016. godinu, pa čak i u povećanom iznosu od čak 35 milijuna kuna u odnosu na prethodnu godinu.

“Ovakvo doniranje gradskog novca ocjenjujemo apsolutno nedopustivim, neprimjerenim i uvredljivim za građane. Ujedno ukazujemo i na krajnje sumnjivu formulaciju iz članka 24. stavka 3. predložene odluke o izvršenju proračuna Grada Zagreba za 2016. godinu, prema kojoj gradonačelnik može po vlastitom nahođenju odrediti drugačiji način korištenja sredstava predviđenih za sufinanciranje javnih potreba u sportu. Takav apsolutistički odnos prema javnim ovlastima i financijama Stranka ZA GRAD drži ostatkom mračnih povijesnih praksi vladanja koja građani Zagreba ne zaslužuju.” izjavio je Sandro Salopek, pravni savjetnik ZA GRAD-a i vijećnik u gradskoj četvrti Novi Zagreb - istok.

Stranka ZA GRAD upućuje javni apel svim zastupnicima Gradske skupštine da ne podrže ovakav proračun, a gradskoj upravi upućuje apel da se napokon omogući participacija građana u postupku rasprave i donošenja proračuna koja je naprosto nemoguća u postojećim uvjetima dovršetka proračuna i popratnih akata sredinom studenog, te javne objave cjelokupne dokumentacije svega desetak dana prije odlučivanja. Vremena za odgovarajuću pripremu proračuna, informiranje javnosti i javnu raspravu ima dovoljno budući da Ministarstvo financija prema Zakonu o proračunu upute za izradu proračuna jedinica lokalne i područne samouprave treba sastaviti i dostaviti lokalnim jedinicama do 15. kolovoza tekuće godine, nakon čega ostaje dovoljno vremena za ostvarivanje projekta participacije građana u pogledu gradskog proračuna. Kao jedan od  prvih koraka u tom smjeru, Stranka ZA GRAD ujedno predlaže da se osigura distribucija razumljivog prikaza prijedloga proračuna za svako kućanstvo u Gradu Zagrebu."
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.