GAMERI odavno više nisu samo subkultura zagriženih fanova videoigara koji ne izlaze iz kuće. Vjerojatno to nikada nisu ni bili. Danas kada su videoigre najjača zabavna industrija na svijetu i više od dvije milijarde ljudi igra videoigre, potpuno je jasno da predrasudama nema mjesta. Međutim, popularizacijom esporta mijenja se i percepcija gamera. Oni najbolji predstavljaju industriju i ne samo da posjeduju nevjerojatne vještine u igri, već su globalne zvijezde i zarađuju milijune, a to nosi i određenu odgovornost. Recimo, kako izgledaju, kako se ponašaju i kakve poruke šalju svojim mladim obožavateljima. Na naslovnoj slici se tako nalazi najbolja hrvatska CS:GO ekipa, a ne modeli za reklamu odjela za maturalnu večer. Ili su oboje?
>Evo zašto je A1 Adria League jedan od najvažnijih esport projekata u Hrvatskoj
Nemojte se čuditi kad vam klinac kaže da želi postati profesionalni gamer ili streamer. Štoviše, takve ćemo izjave slušati sve češće i potpuno opravdano. Nevjerojatan rast industrije videoigara otvara prostora za nova zanimanja, a predstavnici te industrije su upravo gameri ili streameri. Svaki nogometni klub ima oružara, ali svi smo mi željeli biti nogometaši. Za popularnost u školi prije dvadesetak godina bilo je dovoljno biti dobar u nogometu ili košarci, danas roditelji svojoj djeci plaćaju instrukcije iz Fortnitea kako ih druga djeca ne bi zadirkivala u školi. Biti gamer danas je cool, bilo je i prije, ali samo u određenim krugovima. Danas svi igraju, igraju se i djevojke, nogometne zvijezde streamaju na Twitch.tv platformi i golove slave s referencama iz videoigara. Dakle, i oni su gameri.
Esport kao svojevrsni vrhunac natjecateljskog gaminga odradio je veliku ulogu u tome. Danas profesionalni gameri nisu samo najbolji igrači na svijetu, već se gleda i njihov zvjezdani potencijal, karizma i naravno, izgled. Esport turniri preselili su se s raznih sajmova i malih boothova u najveće sportske arene. Uz prijenose na internetu koje prate milijuni natjecanja sve češće prenose i nacionalne televizije, a to naravno dodatno privlači i endemske i ne-endemske sponzore.
Kultni statusni simbol Mercedes-Benz najbolje igrače na ESL One Dota 2 turnirima nagrađuje skupocjenim automobilom. Zašto? Zato što tog igrača milijuni smatraju uzorom, on je kul i ta se tvrtka odlučila na vrijeme obratiti mladoj publici koja će za koju godinu kupovati automobile. Naravno, kao i u svakoj drugoj priči, nemaju svi najbolji igrači jednak potencijal postati globalne zvijezde, ali na tome se intenzivno radi u esport industriji.
Priča o esport zvijezdama počela je prije 20-ak godina u Južnoj Koreji, u kojoj je između ostalog i nastao moderan esport. Tamošnji igrači uživali su zvjezdani status, prolazili kroz edukacije kako da se ponašaju kao zvijezde po uzoru na njihove K-pop zvijezde. Pomalo distancirano, nisu često davali autograme, izjave su bile kontrolirane, a oni hladni kao led. Publika ih i dan danas gleda kao bogove, a suprotni spol vrišti na svaki nevjerojatni potez. Očekujte to uskoro u puno većoj mjeri i na zapadu.
Za primjere toga kako najbolji igrači rade tranziciju iz igrača u zvijezdu ne trebamo tražiti daleko. Nikola "NiKo" Kovač jedan je od najboljih i najpopularnijih CS:GO igrača na svijetu. Glavni uzrok tome je njegova nevjerojatna vještina u igri, ali u posljednje dvije godine NiKo je napravio velike iskorake i u drugom smjeru. Transformacija je lijepo vidljiva iz usporedbe dolje. Nakon prelaska iz mousesportsa u FaZe Clan NiKo je postao puno eksponiraniji i novi sponzorski ugovori i odlični rezultati značili su da se sve češće pojavljuje u medijima, shvatio je to i on te smršavio 10-ak ili više kila te se više posvetio svom stilu i izgledu. Na Instagramu ga prati više od 210 tisuća ljudi, a on nije samo jedan od najboljih CS:GO igrača, već i jedna od najvećih esport zvijezda.
Drugi primjer je naš Luka "Perkz" Perković koji mi je u razgovoru ranije ove godine otkrio kako planira još češće ići u teretanu te piti isključivu vodu tijekom sezone. Iako su rezultati već tad bili vidljivi, na nedavno završenom League of Legends World Championshipu vidjelo se da je Perkz u izvrsnoj formi. Nije odlazak u teretanu profesionalnim gamerima samo mogućnost da porade na sebi, već i obaveza. Od najboljih se očekuje fizička izdržljivost i veća otpornost na ozljede. Dolazak u profesionalni tim znači i reguliranje prehrane i obaveznu fizičku aktivnost. Vježbati igru od šest do 10 sati dnevno podrazumijeva da to možete i fizički izdržati bez ikakvih posljedica. Esport industrija upravo tom segmentu pridaje sve veću važnost, a prepoznala je to i prehrambena industrija koje sve češće izbacuje proizvode namijenjene upravo gamerima. Tyler "Tyler1" Steinkamp je popularni League of Legends streamer koji tako prodaje svoje shakere i preworkout suplemente. Kakav spoj.
Vratimo se sada na naslovnu sliku ovog članka. Na njoj se nalaze CS:GO igrači Locastic Esportsa, esport projekta splitske agencije Locastic. Hrvatska petorka posljednjih mjeseci bilježi odlične rezultate kao što je direktan plasman na LAN završnicu A1 Adria League, a nedavno su se plasirali i na ESL Southeast Europe Championship LAN završnicu u Bukureštu vrijednu 10 tisuća eura.
Odličan marketinški posao koji radi Locastic Esports rezultirao je suradnjom s Varteksom u promociji brenda DiCaprio. Najbolji hrvatski kanteraši tako su nakratko preuzeli ulogu modela, odjenuli hrvatska odijela, a rezultati su fenomenalni. Iako se suradnja čini sasvim logična jer oni su mladi muškarci, a takvima trebaju odijela i idemo se obratiti njihovoj publici, to dosad nismo vidjeli na ovim prostorima. U vrlo kratkom periodu i hrvatski je esport tako napravio važan korak, od štampanih jeftinih majici s natpisom na prsima do DiCaprio odjela te od suradnji isključivo s endemskim sponzorima do suradnje s tvrtkom koja dosad nije imala nikakav doticaj s gamingom. I to domaće kompanije i sve to na obostranu korist i zadovoljstvo. Pa ponesite ih dečki i u Bukurešt, dobro vam stoje.
Prištavi, pretili i povučeni? Ima nas i takvih, ali vrijeme je da se na gamere počne gledati drugačije. Najveće gaming i esport zvijezde danas šalju potpuno drugačiju poruku, a ona odavno nije samo sjedenje i igranje igrica.