Alfa Romeo ispred Porschea i Lexusa
DOGODILO se ono o čemu su alfisti sanjali, a svi ostali smatrali nemogućim.
Upravo tako, ako je vjerovati J.D.Poweru i njegovoj studiji zadovoljstva kupnjom automobila, Alfa Romeo je apsolutni pobjednik. Kažemo li da je pritom na samom dnu Genesis, mnogi će ostati zbunjeni, jer sve do sada smo svjedočili drugačijim ljestvicama.
E, pa stvar je ovdje poprilično jasna. Alfa Romeo je možda podigao kvalitetu svojih automobila, ali ovdje se radi o zadovoljstvu kupovine, a tu se prije svega radi o odnosu između prodavača i kupca te formiranju same cijene, a ne o pouzdanosti, kvaliteti i sličnim parametrima koje JD.Power redovito provjerava među vlasnicima automobila.
Nakon što smo to razjasnili, ponovit ćemo kako je Alfa Romeo na prvom mjestu u ukupnom poretku, ali i među premium proizvođačima gdje je u Americi svrstana. Ima 833 boda, što je dva boda više od Porschea i 14 od trećeplasiranog Lexusa. Tržišni prosjek je na 806 bodova, a na zadnjem mjestu je Genesis sa 745 bodova.
Recimo i kako je ovo prvi slučaj nakon više od deset godina da su kupci nezadovoljniji kupovinom, što je direktna posljedica nestašica na tržištu automobila. U Americi je postalo uobičajeno da zastupnici podižu cijene automobila, liste čekanja su sve duže, a to se kupcima sasvim sigurno ne sviđa.
Također, zamijećeno je veće nezadovoljstvo kupaca električnih vozila naspram onih koji kupuju klasično vozilo pogonjeno fosilnim gorivom. Naime, čak 38 posto kupaca električnih vozila nije dobilo odgovarajuće upute o punjenju vozila. Samo su kupci premium električnih vozila dobili praktične demonstracije vozila i njihovo je zadovoljstvo kupovinom daleko veće.
Više o studiji
Punim imenom 2022 U.S. Sales Satisfaction Index (SSI), studija analizira iskustvo kupca pri kupovini automobila, njegovim iskustvom kupovine u zastupstvu i odnosu marke prema njemu kao kupcu. Šest je osnovnih čimbenika, i to proces isporuke (26 posto), osoblje zastupnika (24 posto), proces kupovine (19 posto), kompletiranje dokumentacije (18% posto), infrastruktura zastupnika (10 posto) te internet stranica zastupnika (4 posto).
Ove godine se radi o 37. izdanju studije, a bazirana je na iskustvu 36.879 kupaca koji su automobil kupovali od ožujka do svibnja ove godine.