Evo kad će najranije biti uveden novi sustav naplate cestarine
VEĆ DUGO se najavljuje novi sustav naplate cestarina u Hrvatskoj. Znamo da taj novi sustav neće biti vinjete, koje mnogi priželjkuju, nego elektronički sustav naplate u kojem ćemo i dalje plaćati svaku prijeđenu dionicu autoceste. No barem više nećemo imati naplatne kućice.
Ono što se i dalje ne zna je kada će novi sustav biti uveden i kada ćemo se autocestama moći voziti bez zaustavljanja i gužvi.
Zanimalo nas je stoga u kojoj je fazi cijeli projekt.
Novi sustav najranije krajem 2026. godine
Iz Hrvatskih autocesta za Index odgovaraju da je u tijeku je postupak potpisivanja ugovora s odabranom Zajednicom ponuditelja SkyToll, a. s. iz slovačke Bratislave i TollNet a.s. iz češkog Praga, koja je pobijedila na natječaju za implementaciju novog sustava cestarina na hrvatskim autocestama,
Kako dodaju, nakon potpisivanja ugovora, predviđeni rok realizacije projekta je 2 godine od uvođenja izvođača u posao.
Kako smo neslužbeno doznali, još uvijek nije definiran datum kada bi se trebao potpisati ugovor između SkyTolla i HAC-a. No, budući da datum još nije određen i da nakon potpisivanja ugovora predstoji uvođenje češko-slovačke zajednice ponuditelja u posao te da tek onda počinje teći rok od dvije godine za realizaciju novog sustava cestarine, teško možemo očekivati da će novi sustav naplate cestarine krenuti prije kraja 2026. godine.
Ovdje valja podsjetiti da su iz vlade prvo najavljivali da će se sustav uvesti krajem ove godine, što znači da sve kasni najmanje dvije godine.
Znamo da se na autocestama trebaju postaviti portali, koji će pokrivati sve dionice i da se mora implementirati cijelo tehničko rješenje. Korisnici će, kako je već ranije najavljeno, moći autoceste plaćati na dva načina - jedan je ENC uređaj koji će unaprijed nadoplatiti i drugi način koji podrazumijeva povezivanje svojih registarskih oznaka s bankovnim računom s kojeg će se onda automatski naplaćivati cestarina.
Ključna obilježja novog sustava
Iz HAC-a naglašavaju da je novi sustav naplate cestarine kombinacija je 2 provjerene tehnologije; naplate putem suvremenije verzije uređaja ugrađenog u vozilo (ENC) i naplate putem automatskog sustava očitanja registarskih oznaka (DSRC & ALPR tehnologije).
Nabrojali su i osnovne prednosti novog sustava na sadašnji, a to su, po njima, sljedeće:
- Novi jedinstven sustav naplate koristit će se na svim dionicama u RH
- Novi elektronički sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila jer nema zaustavljanja zbog naplate pa se povećava protočnost i smanjuju štetne emisije uzrokovane zastojima i kolonama
- Korištenje ENC-a bit će obavezno za teška vozila, dok će korisnici lakih vozila imati mogućnost izbora između korištenja ENC uređaja ili sustava očitanja registracijskih oznaka
- Više od 85% svih turista u RH dolazi cestovnim putom pa je ponuđeno rješenje prilagođeno za korisnike koji nemaju potrebu za nabavljanjem ENC uređaja, već će koristiti naplatu putem očitanja registarskih oznaka
- Procjenjuje se da će novi sustav efikasno funkcionirati (bez potrebe za većim nadogradnjama) najmanje sljedećih 15 godina
- Potpuna digitalizacija cijelog procesa
Kao sedmu informaciju o novom sustavu, iako nije riječ o njegovoj prednosti, možemo dodati da ćemo ga se još načekati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati