Električni auto, dizelaš ili benzinac? Koji su auti jeftiniji?
U USPOREDBI s motorima s unutarnjim sagorijevanjem njemačka automobilska udruga (ADAC) vidi, u pogledu troškova, prednosti električnih automobila u slučaju vozila srednje veličine, objavili su iz udruge.
U kategoriji malih vozila, međutim, električni automobili često nisu konkurentni.
Izračuni se temelje na punim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na njemačkom tržištu.
Osim troškova goriva ili struje te amortizacije vozila, u izračune su uključene i stavke poput troškova održavanja, poreza i osiguranja.
Evo u kojem slučaju su električni auti nešto jeftiniji
U prosjeku, za analizirana vozila srednje veličine, električni automobili bili su nešto jeftiniji, uz pretpostavku o godišnjoj kilometraži od 15.000 kilometara i razdoblju zadržavanja od pet godina za vozilo.
To je vrijedilo čak i kada su cijene goriva postavljene vrlo visoko, na 0,80 eura po kilovatsatu, i relativno nisko, na 1,50 eura za dizel.
U kategoriji malih automobila, s druge strane, električna vozila loše su prošla. Uz cijenu električne energije od 0,40 eura po kilovatsatu, automobili s unutarnjim izgaranjem u prosjeku su jeftiniji čak i uz cijenu goriva od 2 eura po litri.
Prema ADAC-u, cijene električnih automobila jednostavno su prevelike u odnosu na automobile s unutarnjim izgaranjem.
Stvari u prosjeku izgledaju malo bolje kod vozila niže srednje klase.
Ovdje, s 0,40 eura centi po kilovatsatu, električni automobili mogu pobijediti dizel čak i s 1,50 eura po litri.
Za automobile na benzin, s druge strane, to ovisi o točnoj cijeni goriva.
U višoj srednjoj klasi dizelaši pobjeđuju čak i uz 0,30 eura za struju i 2 eura za litru goriva.
Kakvo je stanje u luksuznoj klasi?
U vozilima luksuzne klase stvari ponovno izgledaju bolje za električne automobile - uz cijene struje nešto više od 0,50 euro centi po kilovatsatu, pobjeđuju motore s unutarnjim izgaranjem, a za subkompaktne automobile do nešto ispod 0,50 euro centi po kilovatsatu.
Međutim, prema ADAC-u, vrijednosti mogu značajno varirati ovisno o vozilu ili, primjerice, visini rabata koji se odobravaju za pojedine modele.
ADAC nije pojedinačno ocjenjivao SUV vozila, već ih je svrstao u druge klase vozila prema cijeni i veličini.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati