Fiat lansirao hibridne izvedbe, evo koliko ćete uštedjeti s njima
FIAT je lansiranjem dvije nove izvedbe završio elektrifikaciju game i otvorio novo poglavlje u kojem će vjerojatno dominirati nova generacija Pande.
Do tada se vratimo u stvarnost, a ona je o Fiatu za sada hibridna. Stoga je odlučio tržištu ponuditi i modele 500X u Tipu i Hybrid izdanju. Radi se o pogonima koji su već zaživjeli na Jeepovim modelima Renegade i Compass.
Hibridni sustav čini 1.5 FireFly turbobenzinac sa 130 KS i 240 Nm, kojem se pridružuje 48-voltni elektromotorni pogon (starter-generator) s dodatnih 20 KS i 55 Nm. Pogon je isključivo na prednje kotače, a mjenjač sedam-stupanjski s dvije spojke.
Benzinski motor s turbopunjačem radi u Milerovom ciklusu, s visokom termičkom efikasnošću i kompresijskim omjerom 12.5:1. Novi je i sistem direktnog ubrizgavanja pod pritiskom od 350 bara.
Iako klasificiran kao blagi hibrid, u Fiatu kažu kako će benzinski motor 47% vremena biti ugašen tijekom WLTP ciklusa. Taj postotak se u gradskim uvjetima penje na čak 62%. Dakle, automobil može krenuti, parkirati, pa čak i voziti kraće vrijeme na struju.
Iz Fiata kažu da ova kombinacija u gradskim uvjetima troši manje i od 1.6 dizelaša, i to do 0.3 l/100 km. Pritom je emisija CO2 smanjena pa je tako u odnosu na 1.3 benzinca niža 11%. Po pitanju performansi recimo kako hibridni Tipo do 100 km/h stiže za 9 sekundi, dok 500X treba 9.4 sekundi.
Recimo i kako vizualnih razlika između konvencionalnih izvedbi i hibrida nema. Jedini znak raspoznavanja je oznaka. Imajte na umu da se hibrid nudi i u kombinaciji crossoverskog Tipa SW Cross. Fiat 500X se proizvodi u Melfiju u Italiji, dok Tipo dolazi iz tvornice u Tofasu u Turskoj. Prvi primjerci na europske ceste stižu u travnju.
Ovisno o tržištu, novi Fiat Tipo Hybrid starta cijenom od 26.450 eura.